Jump to content
Annons

Waves SSL 4000 eller SSL Duende Mini?


iGnu

Recommended Posts

Tja!

Jag har planer pÄ att införskaffa lite nya pluggar till min macbook pro och har fÄtt upp ögonen för SSL-pluggar av nÄgon anledning.

Jag undrar om nÄgon har erfarenhet av Waves SSL 4000 Collection samt SSL Duende Mini (dÄ utökad med mixbusskompressorn samt 32 instanser)

Vilken av dessa Àr bÀst? Kan ju vara gött med den externa DSP kraften men det Àr inget jag kÀnner att jag tvunget behöver egentligen. Har kraft sÄ det rÀcker i dator redan och kan vara skönt att inte ha nÄgon instansbegrÀnsning samt slippa bÀra med mig duende mini-lÄdan.

Vilken av dem lĂ„ter bĂ€st? Ă€r det nĂ„gon som helst skillnad? Är iofs rĂ€tt sugen pĂ„ Drumstrip-pluggen men pengarna rasslar dĂ„ ivĂ€g rĂ€tt snabbt!

Gillar heller inte att behöva ha en iLok som man ska hÄlla koll pÄ nÀr man Àr ute pÄ vift.

Kommer vÀl iofs inte jobba sÄ vÀrst mycket ute men ibland kommer jag vilja öppna projekten och sÄ och dÄ lÀr det vÀl strula om man inte har med sig grejorna..

Kan nÀmna att jag kör Logic 8.

Finns det andra alternativ? Har sneglat lite pÄ UAD Expander

Mvh

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 mĂ„nad senare...
Annons

Har köpt en ilok (suck) och fÄtt hem waves-demon av SSL-paketet.. lÄter riktigt bra och med tanke pÄ priset (499 dollar frÄn altomusic.com) kÀnns det som ett givetköp!!

nÄn som ÀndÄ hade valt Duende istÀllet?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har ingen erfarenhet av duende mini, men SSL 4000 stereokompressorn anvÀnder jag flitigt. Kanalstrippen i ssl-paketet har dock fÄtt ge vika för URS kanalstrip, som slÄr den med hÀstlÀngder.

Men som sagt stereobus kompressorn Àr det bÀsta jag hört pÄ masterregeln.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja det Àr ju huvudsak mixbusskompressorn man vill Ät men Àven eqn tycker jag lÄter grymt bra!

channelstripen Àr jag med lite ute efter dÄ jag mÄste fÄ bort det visuella tÀnket och börja lyssna pÄ grejorna istÀllet.. ska försöka tvinga mig sjÀlv att anvÀnda den pÄ allt:)

priset pÄ cirka 2900kr Àr ju helt oemotstÄndligt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja det Àr ju huvudsak mixbusskompressorn man vill Ät men Àven eqn tycker jag lÄter grymt bra!

channelstripen Àr jag med lite ute efter dÄ jag mÄste fÄ bort det visuella tÀnket och börja lyssna pÄ grejorna istÀllet.. ska försöka tvinga mig sjÀlv att anvÀnda den pÄ allt:)

priset pÄ cirka 2900kr Àr ju helt oemotstÄndligt!

slĂ„ till 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

OjdÄ! $499 - det var ju betydligt lÀgre Àn vad det brukar kosta.

Om du köper dĂ€rifrĂ„n fĂ„r du gĂ€rna berĂ€tta hur det gick. Är ocksĂ„ lite sugen.

NÄn som vet om det dÄ gÄr att köpa i nÄn "download" version?

SÄ man slipper frakt och allt sÄnt. En iLok kan man ju sen köpa nÄn annanstans.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

www.altomusic.com

Det Àr dÄ en downloadversion man köper. de skickar ingen kartong och sÄ. Jag frÄgade dem och det ska tydligen lösas direkt. De mailar informationen som krÀvs för att för att autensifiera pluggarna (och Àven kontaktar waves..?). Man laddar ner programmet direkt frÄn Waves hemsida.

blir nog ett köp i dagarna och Ă€ven av reinessance maxx-paketet! 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Köpte det. Kunde inte hÄlla mig frÄn det nu nÀr dollarn Àr sÄ lÄg.

Dessutom har Waves SSL uppdaterats med SSL G-Channel 😏

Även iLok grejen med licenserna ska ha blivit enklare.

Gick smidigt iallafall.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

ahh va gött!😉 köpte du frĂ„n altomusic.com?

jag vĂ€ntar bara pĂ„ att se vad min bil kostar att reparera..😏

waves sida ligger nere och jag lÀste nÄgot om version 6??

ny plugg i SSL-paketet???

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 mĂ„nader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...