Jump to content
Annons

DIN musik på radion!


Linus

Recommended Posts

Det pratades nyligen på forumet om en radio med era demolåtar.

Nu har ni chansen! Vi har STIM-avtalet! 😄

Programmet TrasselPite FM har en demotävling där du kan vara med.

Två demolåtar tävlar mot varandra, och lyssnarna röstar om vilken låt som är bäst! Segraren går vidare i tävlingen nästa dag och får tävla mot en ny låt. Så fortsätter tävlingen fram till varje fredag, då vi får se vilken låt som klarat sig bäst. 🙂

-------------------------------------------------------

Säsongens sista Trassel har sänts och därmed är demotävlingen avslutad.

Tack till alla som skickade in sina alster till oss!

/Trassel-redaktionen

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Hur många lyssnare har ni?

Rapporterar alla studentradiostationer låt-för-låt till Stim förresten,

eller är det stickprov/gissningar som gäller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi betalar en "klumpsumma" för våra sändningstimmar.

Demolåtarna kommer inte att spelas på någon speciellt hård rotation, så det här är inte tillfället för några stora inkomster och bli rik. Det här är chansen att visa upp sig själv, sin musik för publik i en fullt laglig och riktig radiokanal.

Jag har talat med en STIM-representant och vill man ändå ha sin speltid i radio rapporterad till STIM, så får upphovsmännen själva stå för rapporteringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi betalar en "klumpsumma" för våra sändningstimmar.

Demolåtarna kommer inte att spelas på någon speciellt hård rotation, så det här är inte tillfället för några stora inkomster och bli rik. Det här är chansen att visa upp sig själv, sin musik för publik i en fullt laglig och riktig radiokanal.

Jag har talat med en STIM-representant och vill man ändå ha sin speltid i radio rapporterad till STIM, så får upphovsmännen själva stå för rapporteringen.

Det verkar vara så det går till för de flesta student-radiostationer, jag har haft en låt som blev spelad ganska mycket på olika collage-stationer i USA och det var ett styvt jobb (nåja) att leta låtlisor och fylla i musikrapporter till Stim. Men lite kosing blev det iaf 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoho, jag vann dagens match!  😱

Grattis! Man skulle ta och stimma sig kanske?

Nä men ta och lyssna in på pite-radion och rösta på fredag 15:00 så jag vinner veckans race istället! Det gick bra igår igen!

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Dog det här ut?

Vann inte hammagrella någonting?

Ett gäng godissnören?

Har ju varit uppe & sett på Pite´s högskola, och radioavdelning.

Nice nice däruppe. Heta grejor.

I want the full story! & Jag vill va me!

Redigerat av Wiseman
Link to comment
Dela på andra sajter

Dog det här ut?

Vann inte hammagrella någonting?

Ett gäng godissnören?

I want the full story! & Jag vill va me!

Nja, Ping-pong song vann duellen alla dar i veckan men på fredagen körde dom sändingen och röstningen ute på stan och då åkte jag på pisk av Pites svar på Fattaru 😉 som sålunda blev veckomästare. Grymt orättvist tycker jag förstås 😎 ! Men man fick ju lite radiotid iallafall !

Link to comment
Dela på andra sajter

men på fredagen körde dom sändingen och röstningen ute på stan och då åkte jag på pisk av Pites svar på Fattaru 😉

Auch.

Jao, den va ju klart svår å slå.

Men måste varit kul att lyssna på så länge det höll!

Men körs den här grejen fortfarande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kanske skulle skicka in en låt då..om programmet fortfarande körs alltså. 😉 Om så är fallet, hur länge kommer det då att hålla på? Eller kör ni på så länge det finns demos att spela eller vadå? 😎

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart ni ska va på radio!

Skicka in länkar till era alster på adressen längst upp!

...och Hammagrella:

1. De var från Umeå. (25 mil

2. De är mer lika amerikansk hiphop än svensk, så Fattaru vet jag inte om jag håller med om. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart ni ska va på radio!

Skicka in länkar till era alster på adressen längst upp!

...och Hammagrella:

1. De var från Umeå. (25 mil

2. De är mer lika amerikansk hiphop än svensk, så Fattaru vet jag inte om jag håller med om. 😉

Äsh, jag är bara dålig förlorare hör du väl.... 🙂 !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vectro: Jag antar att Pite FM har en hemsida, hur hittar jag den? Hade vart kul att läsa vilka det är som möter vilka, och kanske lyssna på programmet också..

Och jag har också skickat upp en låt btw.. 😄

//Nisse 🙂

EDIT: Google är ju rätt käckt också..Pite FM finns här.

Redigerat av Nisse
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm jag var väl trött igår..allt stod ju redan högst upp på sidan. 😎 Tyvärr tyckte jag sidan hade bristfällig information om programmet. Ingenting näms om vilka låtar som är med och tävlar..bara vad det är för program och när det sänds. Men, men, jag skall inte klaga.. 😕

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...