Jump to content
Annons

Hörlurar


Patek Philippe

Recommended Posts

Sennheiser EH2200 ligger på 800:-, Sennheiser HD280 Pro ligger på 1100:-.

Båda är mycket trevliga lurar som dämpar bra vid sånginspelning.

Som jag nämnde tidigare, så har jag skrivit lite omdömen här: http://www.holmerup.com/recensioner/viewtopic.php?t=48 - men ta mina ord med en nypa salt om du vill, eftersom jag också säljer dessa lurar och kanske kan anses vara jävig... 😉 Lyssna alltid på mer än en person när du ska köpa något sådant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
JHoffa (oregistrerad)

Sennheiser HD280 Pro eller Beyer DT770 PRO, kan nån av dessa kopplas direkt till ljudkortet, vill inte använda stereon eftersom den är hemsk. De ska vara lättdrivna eller vad det heter. Inte så bra på detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sennheiser HD280 Pro eller Beyer DT770 PRO, kan nån av dessa kopplas direkt till ljudkortet, vill inte använda stereon eftersom den är hemsk. De ska vara lättdrivna eller vad det heter. Inte så bra på detta.

Har du en hörlursutgång så borde nog båda fungera - men har du bara lineutgång, så måste du ha en hörlursförstärkare mellan...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 4 månader senare...
  • 1 år senare...

Jag skaffade ett par Beyerdynamic DT770 Pro för någon vecka sedan och jag måste säg att de låter enormt bra. Krispigt, detaljerat och luftigt ljud och tung botten, men inte överdrivet tung när jag kör dem i mitt M14-interface. När jag körde dem i en gammal stereo så var däremot basen väldigt påtaglig.

Jag hade ett par Philipslurar tidigare där jag upplevde samma krispiga, detaljerade och luftiga ljud som i Beyerdynamic... jag kommer bara inte ihåg modellbetäckningen. Jag tror de kostade 299 kr eller nåt sånt. De lät väldigt bra för sitt pris men tyvärr lossnade lurarna från bågen. Jag älskade ljudet så mycket att jag gjorde ett desperat försök att tejpa ihop dem.. jag ville inte inse att de var döda. 🙂

Jag får återkomma med modellbetäckningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

ursäkta om jag kapar lite, men...

Är det lönt att skaffa hörlursförstärkare om man har ett par akg 240? Kör på hörlursutgången på ljudkortet, å tycker att de funkar bra, men kan man få bättre ljud om man har hörlursförstärkare? Eller är det bara aktuellt om man har bara har line out?

Kanske en idiotfråga men vatusan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver du bara en hörlursutgång, så finns det förstås ingen anledning att skaffa fler. Om du däremot behöver koppla in flera lurar samtidigt och kanske dessutom ha olika mix i dem, så kan en hörlursförstärkare vara väldigt praktisk...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

En liten udda men fullt fungerade lösning är att köpa ett par Koss Porta Pro, sedan ett par vanliga hörselskydd. Plocka av själva lurdelen från Porta Pro. Tryck i de i hörselskyddet. Och vips! Ett par slutna Koss Porta Pro! Sannerligen bra ljud för priset. Lurarna tycks få nytt liv när ljudet från omgivningen stängs ute. Värt att pröva kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

annars så kan jag starkt rekomendera sony:s MDR-V700

kanonlur som har kostat 2 tusen men finns nu för strax över tusenlappen, bla, webhallen. Det är ett starkt tips från mig.

Har oxå hört att MDR-7506 skall vara bra. har sett bla många studion använda dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...