Jump to content
Annons

Vad har metal med blod att göra?


SirAlex

Recommended Posts

Metal förknippas bland ickelyssnare någorlunda ofta med ond bråd död, blod, taggar och allmänt mörker. Shit vad rätt dom har.

Har någon en god idé om vad som binder denna musikgren och äckel samman?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja om du tittar lite på musik historian så säger många gammla stora stjärnor som till ex alice cooper att han till ex tog in blod och otäcka saker på scen bara för att göra det ennu mer spännande o intressant, o det har ju fortsatt till idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja om du tittar lite på musik historian så säger många gammla stora stjärnor som till ex alice cooper att han till ex tog in blod och otäcka saker på scen bara för att göra det ennu mer spännande o intressant, o det har ju fortsatt till idag.

Exakt! det är väll inte svårare än så, tidigt fick dessa scenshower mycke uppmärksamhet i media eftersom duktiga mödrar reager blir hemskt upprörda då de får vet att deras barn kan bli utsatta för sånna hemska shower, dom kan juh bli både mördare och homosexuella efter att ha sett sånna hemskheter. Medias fel, som vanligt. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

En lekmans filosofier:

Ozzy Ozzbourne biter skallen av en fladermus live - Ond och bråd död med en skvätt blod.

Heavy metal - tung metal - tunga saker gör ont att få i huvudet - ond och bråd död med blodspill till höger och vänster *splatt*

Metal = "Hjälte rock" - Vilka hjältar dräper inte till pompa och ståt i kavalkader av blodsutgutelse?!?

Death metal - Det är vi som är döden och tror att satan har något med musik att göra. I helvetet gör det nog ont eftersom ingen vill vara där och därmed får man nog räkna med lite "spill".

Alice Cooper - Mannen som tog en flickas namn men som vill bli fruktad ändå och tar till farliga saker som döskallar, ormar och ja, en skvätt blod för att bli lite farligare till.

Marlyn Manson - Mannen som är lite mer extravagant och lägger på en seriemördares efternamn före sitt flicknamn och håller på lite till med samma sak som den där Alice (who the f*ck is Alice?!) men i en senare och tyngre produktion.

För den som orkar med en historisk lektion i rock så finns det säkert någon här som kan bidra med när det hela började, dock är det kanske redan fastställt att de högtalarelement som fick sätta livet till och blev defekta (och orsakade vad som numera går under benämningen "distortion") är ett av startskotten till rock och därmed räknas till ett av de embryon för hårdrocken och alla dess genrer.

/En lekmans filisofier tar slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alice Cooper - Mannen som tog en flickas namn men som vill bli fruktad ändå och tar till farliga saker som döskallar, ormar och ja, en skvätt blod för att bli lite farligare till.

Marlyn Manson - Mannen som är lite mer extravagant och lägger på en seriemördares efternamn före sitt flicknamn och håller på lite till med samma sak som den där Alice (who the f*ck is Alice?!) men i en senare och tyngre produktion.

😆

För att svara på frågan: inte mycket! Föredrar när banden har något vettigt att säga, framför att sjunga om ond, bråd död... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vid en analys ser man att ett friskt blod innehåller en del metaller, såsom järn, zink och koppar.

Så har jag alltid trott att det hänger samman i alla fall.

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela skiten är ju spridd så att t.ex. gitarrer byggda för metal allt för ofta ser ut som ond bråd död, det stör jag mig gravt på.

Att söka uppmärksamhet genom att kasta blod på scen är ju en sak, men det är ju så mycket mer än så. Det är ett fenomen ☺️

Vid en analys ser man att ett friskt blod innehåller en del metaller, såsom järn, zink och koppar.

Så har jag alltid trott att det hänger samman i alla fall.

🙂

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar nog mest om att man hela tiden försökte vara bandet som skrämmer slag på flest föräldrar. Är det inte metal och satanism så är det hiphop och kriminalitet, rejv och droger, dansband och frireligiositet, indiepop och sterilitet till följd av för tajta byxor, folkmusik och alkoholism, schlager och homosexualitet osv osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar nog mest om att man hela tiden försökte vara bandet som skrämmer slag på flest föräldrar. Är det inte metal och satanism så är det hiphop och kriminalitet, rejv och droger, dansband och frireligiositet, indiepop och sterilitet till följd av för tajta byxor, folkmusik och alkoholism, schlager och homosexualitet osv osv...

Nej nej. Nitar, läder och homosexualitet ska det vara!

91priest.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Wasp 84'

Kastade rått kött på publiken. Spottade blod, sprutade eld och skar halsen av en kvinna på scenen. Smällde av bomber så rutorna gick och spelade svinhögt!

King Diamond.

Körde kniven i en babydocka fullt med blod.

HEHE Var på den WASP spelningen i karlskoga 84......... vilket liv det vart på föräldrarna!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar nog mest om att man hela tiden försökte vara bandet som skrämmer slag på flest föräldrar. Är det inte metal och satanism så är det hiphop och kriminalitet, rejv och droger, dansband och frireligiositet, indiepop och sterilitet till följd av för tajta byxor, folkmusik och alkoholism, schlager och homosexualitet osv osv...

Nej nej. Nitar, läder och homosexualitet ska det vara!

91priest.jpg

Vilket föklarar varför Lordi hade sådana framgångar i schlagerfestivalen häromåret... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Wasp 84'

Kastade rått kött på publiken. Spottade blod, sprutade eld och skar halsen av en kvinna på scenen. Smällde av bomber så rutorna gick och spelade svinhögt!

King Diamond.

Körde kniven i en babydocka fullt med blod.

HEHE Var på den WASP spelningen i karlskoga 84......... vilket liv det vart på föräldrarna!!

Lossnade huvet?

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Wasp 84'

Kastade rått kött på publiken. Spottade blod, sprutade eld och skar halsen av en kvinna på scenen. Smällde av bomber så rutorna gick och spelade svinhögt!

King Diamond.

Körde kniven i en babydocka fullt med blod.

HEHE Var på den WASP spelningen i karlskoga 84......... vilket liv det vart på föräldrarna!!

Lossnade huvet?

☺️

Nja kanske lite grann :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hur gjorde de för att garantera kvinnans säkerhet?

Hörde på You Tube att tioåringar var där.

Skär man fel så kanske hon inte klarade sig.

☺️

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Wasp 84'

Kastade rått kött på publiken. Spottade blod, sprutade eld och skar halsen av en kvinna på scenen. Smällde av bomber så rutorna gick och spelade svinhögt!

King Diamond.

Körde kniven i en babydocka fullt med blod.

HEHE Var på den WASP spelningen i karlskoga 84......... vilket liv det vart på föräldrarna!!

Jag var där jag med! A-salen folkets hus!

Jag fick kött i håret. Polaren fick blod över hela fejset. Anders Tegner fick en filé rakt i plytet. Treat var förband.

Hem å skola var oxtokiga. En roligt söndag i oktober 84'

Hur gjorde de för att garantera kvinnans säkerhet?

Hörde på You Tube att tioåringar var där.

Skär man fel så kanske hon inte klarade sig.

☺️

Sväljer du allt med hull & hår? 😆

Btw, ett klipp från barnjournalen

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Wasp 84'

Kastade rått kött på publiken. Spottade blod, sprutade eld och skar halsen av en kvinna på scenen. Smällde av bomber så rutorna gick och spelade svinhögt!

King Diamond.

Körde kniven i en babydocka fullt med blod.

HEHE Var på den WASP spelningen i karlskoga 84......... vilket liv det vart på föräldrarna!!

Jag var där jag med! A-salen folkets hus!

Jag fick kött i håret. Polaren fick blod över hela fejset. Anders Tegner fick en filé rakt i plytet. Treat var förband.

Hem å skola var oxtokiga. En roligt söndag i oktober 84'

Hur gjorde de för att garantera kvinnans säkerhet?

Hörde på You Tube att tioåringar var där.

Skär man fel så kanske hon inte klarade sig.

☺️

Sväljer du allt med hull & hår? 😆

Btw, ett klipp från barnjournalen

Det var bättre förr..........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe...

Jag ser oxå rätt mycket komik i det hela. Det är liksom lite sött.

Sen vet ju alla att långhåriga hårdrockare är det snällaste släktet som finns. På riktigt.

***

Jag vill oxå nyansera genom att säga att det finns en hel del metal där "metal" snarar står för motorer och krom än svärd o blod. Den gamla vanliga rockenrollen, brudar o bärs. O en o annan motorcykel. Judas Priest kan få stå som bra exempel.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar nog mest om att man hela tiden försökte vara bandet som skrämmer slag på flest föräldrar. Är det inte metal och satanism så är det hiphop och kriminalitet, rejv och droger, dansband och frireligiositet, indiepop och sterilitet till följd av för tajta byxor, folkmusik och alkoholism, schlager och homosexualitet osv osv...

Tror mer på sambanden dansband och alkoholism, schlager och sterilitet. Får inte heller glömma hip hop och impotens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe...

Jag ser oxå rätt mycket komik i det hela. Det är liksom lite sött.

Sen vet ju alla att långhåriga hårdrockare är det snällaste släktet som finns. På riktigt.

***

Jag vill oxå nyansera genom att säga att det finns en hel del metal där "metal" snarar står för motorer och krom än svärd o blod. Den gamla vanliga rockenrollen, brudar o bärs. O en o annan motorcykel. Judas Priest kan få stå som bra exempel.

tjing

Judas och Rob (the man & the voice) Iallafall voice ha ha.. satte hela läder-nitar prylen. Det ingen visste då (men några misstänkte när han körde en och annan "syntpopdance" mellan bangarna 😱 ) var ju läggningen. Och då var det SÅ jobbigt för vissa homofober inom fansskaran.

Det är ju just det, ironin och garvet som gör genren så skön!

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar nog mest om att man hela tiden försökte vara bandet som skrämmer slag på flest föräldrar. Är det inte metal och satanism så är det hiphop och kriminalitet, rejv och droger, dansband och frireligiositet, indiepop och sterilitet till följd av för tajta byxor, folkmusik och alkoholism, schlager och homosexualitet osv osv...

Tror mer på sambanden dansband och alkoholism, schlager och sterilitet. Får inte heller glömma hip hop och impotens.

mjo, ska erkänna att mina erfarenheter av både dansband och schlager är för små för att jag egentligen ska kunna yttra mig. Glömde ta med att techno kan medföra ett sjukligt suktande efter gamla trummaskiner. Och till acne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...