kenjoswe Postat 6 maj 2008 Postat 6 maj 2008 Hej alla, Jag har förmånen att kunna välja var jag ska bygga en studio i ett radhus. Det finns två alternativ: 1.) Ett rum i markplan med fönster. Innerväggar bestående av gipsskivor. 2.) Ett oinrett 'hobbyrum' bestående av betongväggar i källarplan. Detta rummet ligger mitt i huset utan några direkta grannar eller angränsande sovrum. Ett krav är att kunna ljudisolera så att minimalt ljud läcker ut till grannar och andra rum. Bägge rummen är lika stora - ca 15m2. Jag antar att man måste regla upp bägge rummen med isolering och sätta upp spånskivor. Så min fråga vad blir bäst och hur ska man göra? Kent J.
kajan Postat 6 maj 2008 Postat 6 maj 2008 Alt. 2 blir nog bäst, betong stoppar bra. Om det behöver isoleras mer kan du ju regla upp gipsskivor.
andreasb Postat 7 maj 2008 Postat 7 maj 2008 det beror främst på vad du har tänkt dig att göra i rummet? bas och trummor? isåfall glöm det! flytande golv och 4 lager gips ger inte mycket yta kvar att spela på. a
kenjoswe Postat 9 maj 2008 Trådstartare Postat 9 maj 2008 det beror främst på vad du har tänkt dig att göra i rummet? bas och trummor? isåfall glöm det! flytande golv och 4 lager gips ger inte mycket yta kvar att spela på. a Jag behöver bara stoppa monitorljud och elgitarr. Kent J.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.