Jump to content
Annons

Finns 'what u hear'- funktion i Samplitude SE?


amateur

Recommended Posts

Annons
"What you hear" Àr en instÀllning som brukar finnas i vissa ljudkorts kontrollpanel eller mixer - och inte i DAW-programmen...

Men jag lÀste pÄ detta forum att det fanns i Audacity ? ?

Jag Àr övertygad om att Claes har rÀtt. Det Àr inte en funktion i inspelningsprogrammet utan en funktion hos ljudkortets drivrutiner. Audacity har inga specialare för sig dÀr.

Men vet nÄn andra besked, sÄ ut med det dÄ.

Gunnar

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Denna ordvÀxling fick mig pÄ dessa tankar. Men det Àr ju möjligt att Àven hÄrdvaran mÄste vara speciellt avsedd för en dyl funktion. ?

Hur göra om jag vill spela in ett ljud ifrÄn tx en film pÄ youtube med audacity?

Du vĂ€ljer "What U Hear" pĂ„ den sm ser ut som en scroler nĂ€r du startar programmet. Nu ska det stĂ„ "Michrophone" VĂ€lj, what u hear och tryck pĂ„ record 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Denna ordvÀxling fick mig pÄ dessa tankar. Men det Àr ju möjligt att Àven hÄrdvaran mÄste vara speciellt avsedd för en dyl funktion. ?
Hur göra om jag vill spela in ett ljud ifrÄn tx en film pÄ youtube med audacity?

Du vĂ€ljer "What U Hear" pĂ„ den sm ser ut som en scroler nĂ€r du startar programmet. Nu ska det stĂ„ "Michrophone" VĂ€lj, what u hear och tryck pĂ„ record 😉

programmet som menas Àr den lilla mixern till ljudkortet

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...