Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska installera Logic 8 på en ny Mac Mini. Hade det tidigare på min gamla Mini, men har nu en nyare.

Men funderade på om man kunde välja att installera vissa delar (typ samplingar, jam packs, osv) på en extern hårddisk, så man slipper fylla upp hela datorns minne med alla delar i Logic?

Minns inte om jag såg något sånt val när jag installerade förra gången. Är det någon som vet hur man kan göra detta eller är det dumt? Jobbar den långsammare mot samplingar på en extern FireWire-disk om man vill använda biblioteket kanske?

Annons
Postat

samplings- och loopbiblioteken kan installeras på annan hårddisk. den alternativet väljer du när du installerar. (den finns lite gömd i en under-installations-meny)

Postat
samplings- och loopbiblioteken kan installeras på annan hårddisk. den alternativet väljer du när du installerar. (den finns lite gömd i en under-installations-meny)

Jag hittar inget sånt alternativ och nu har den börjat installera :-(

Går et att flytta dessa i efterhand, så jag slipper fylla upp den interna hårddisken?

Eller går det att avinstaller allt och göra på rätt sätt? Hur det nu går till, för jag såg ingen alternativknapp.

Jag tro jag vet vilken du tänker på, en såg ingen sådan vid installationen av Logic 8. Det brukar finnas någon alternativ-knapp på andra programinstallationer,men här såg jag inget sånt alternativ.

Hur gör jag nu? Jag villinte ha samplinga och loopar och Jam Packs på min interna disk. Vill ha plats för massa annat där istället.

Postat

det finns en Customize fönster

Postat

Hittade svaret på problemet på något internationellt forum någonstans, men hade alltså redan börjat installera allt och var väl klar vid halv två-tiden inatt. Hur gör jag om jag vill flytta mina loopar o samplingar till extern hårddisk? Tappar man alla kopplingar till programmet om man bara flyttar mapparna med dessa filer i eller ligger det kanske annan viktig info där också?

Vilka ska man flytta på i så fall och hur får man de att lira ihop efter flytten?

Är det dumt att flytta dessa till extern disk? Får man sämre hastighet på kommunikationen?

Några tips och råd från någon, så man slipper fylla hela den interna disken i min Mac Mini med dessa?

Man vill ju ha andra program på datorn också och dagens program slukar ju en hel del...

Postat

Ljuden för EXS24 är bara att dra över till en annan hd. Sampleren i Logic hittar ljuden.

Looparna är en annan sak. Du drar dem först till en annan hd, sedan måste du öppna Logic, ta fram Loop Browsern och dra loopmapparna över browsern så att den får indexera allt igen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.