bassnerd (oregistrerad) Postat 19 april 2008 Postat 19 april 2008 Tänkte inhandla ett stycke CME M-key MIDI keyboard som jag tänkte koppla till min PC-burk. Som ljudkort tänkte jag använda min Pod X3, antar att det borde funka? Men den egentligen orsaken varför jag skriver här är: när jag frågade Thomann om det ingick någon kabel till keyboarden fick jag ett svar som jag tolkade som att jag inte ens behöver köpa till något interface utan att den MIDI-USB-kabel som tydligen följer med räcker. Jag tror inte att det är en sån här kabel eller liknande dock. Så det jag undrar är om det alltså helt enkelt räcker med en USB-kabel? Behövs inget sådant interface (som kabel-länken ovan)?
Claes Holmerup Postat 19 april 2008 Postat 19 april 2008 Keyboardet fungerar som ett midi-interface i sig själv - så du ska bara behöva USB-kabeln mellan datorn och keyboardet.
bassnerd (oregistrerad) Postat 20 april 2008 Postat 20 april 2008 Aha, där ser man. Tackar för ditt snabba svar! Vad tror du förresten om min lösning med att använda poddens ljudkort? Jag kopplar ju inte in keyboarden direkt i podden, för det går väl inte, utan in i datorn, och podden kopplar jag ju på samma sätt in i burken via usb. Kan det bli strul då på något vis? Är nybörjare på det här som du märker...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.