Jump to content
Annons

Myspace?


ramoand

Recommended Posts

Tjena!

Har nyss lagt ut våra låtar på myspace, och jag undrar om de e nån som vet om myspace går på ip-nummer när dom anger "profilvisningar", "lyssningar" osv. Jag har t ex. varit inne 3 gånger idag från min dator, räknas det då som 1 besök eller 3 besök?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

På en musikspace så brukar ju "lyssningarna" (plays) räknas oavsett vem som besöker. Men när det gäller profile views är jag osäker, verkar som den inte alls räknar om man besöker sin sida om o om igen...av vad jag har märkt. Alltså det borde räknas som 1 besök om man själv är inne flera ggr.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

MÅNGA av de som har en StandAlonePlayer med ett par-tre låtar har FLER besökare på sidan än vad som hört på någon/några av låtarna!! Hur är det möjligt? Då måste ju de har varit helt utan låtar på sidan ett tag.

Så fort sidan kommer upp så startar väl en låt? Och gör det det så borde antalet besök på sidan vara lika som antalet gånger en låt spelas.

Om man dessutom stannar ett tag, så hinner nästa låt i spelarens lista spelas och då går ju antalet låtlyssningar OM antalet besök på sidan.

Hur kan det då verka nästan ovanligt?

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

MÅNGA av de som har en StandAlonePlayer med ett par-tre låtar har FLER besökare på sidan än vad som hört på någon/några av låtarna!! Hur är det möjligt? Då måste ju de har varit helt utan låtar på sidan ett tag.

Så fort sidan kommer upp så startar väl en låt? Och gör det det så borde antalet besök på sidan vara lika som antalet gånger en låt spelas.

Om man dessutom stannar ett tag, så hinner nästa låt i spelarens lista spelas och då går ju antalet låtlyssningar OM antalet besök på sidan.

Hur kan det då verka nästan ovanligt?

☺️

Om man har slumpmässig startlåt sprids besöken ut på låtarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
MÅNGA av de som har en StandAlonePlayer med ett par-tre låtar har FLER besökare på sidan än vad som hört på någon/några av låtarna!! Hur är det möjligt? Då måste ju de har varit helt utan låtar på sidan ett tag.

Så fort sidan kommer upp så startar väl en låt? Och gör det det så borde antalet besök på sidan vara lika som antalet gånger en låt spelas.

Om man dessutom stannar ett tag, så hinner nästa låt i spelarens lista spelas och då går ju antalet låtlyssningar OM antalet besök på sidan.

Hur kan det då verka nästan ovanligt?

☺️

Om man har slumpmässig startlåt sprids besöken ut på låtarna.

Ja, det vet jag. Du missförstod mig. Antalet gånger NÅGON låt spelas, eller om man så vill, TOTALA antalet gånger spelaren startar - OAVSETT vilken låt som spelas - är bland mina bekanta FÄRRE än antalet besök på sidan. Det fattar jag inte...

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...