Denethorn (oregistrerad) Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 En kompis till mig vill sälja två effektpedlar till mig, närmare bestämt en Overdrive / Distortion os-2 samt en Overdrive od-3.(boss) - till priset av 900kr. Är det prisvärt tycker ni?
hegobald Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Dumt att du frågar oss..??? Koppla in pedalen och lyssna.. Hör själv om den är värd 900:- Svårare än så är det inte.. 😄
Denethorn (oregistrerad) Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Sant, men jag hoppades på referenser från gitarrgudarna här på forumet, inte kritik över min fråga. Och det är två stycken pedaler det handlar om - så 450kr/st.
IDF Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Sant, men jag hoppades på referenser från gitarrgudarna här på forumet, inte kritik över min fråga. Och det är två stycken pedaler det handlar om - så 450kr/st. ok pris, men inget hisnande.. jag brukar personligen inte vilja betala mer än 3-400 kr för en Bosspedal, om det inte är ett digitaldelay eller likn. jag hade nog prutat ner det nån hundring till.
PGW Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 Håller med IDF, kollar man runt lite så är 450:- helt normalt begagnatpris i affär - privat borde vara något lägre, skulle han byta in pedalerna kan han nog inte hoppas på mer än 2-300/styck. Jag skulle bjuda 700 max - var det inte en kompis dessutom ? Då borde du kunna få dem för det eventuella inbytespriset, man ska inte skörta upp sina kompisar.
Denethorn (oregistrerad) Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Jag tackar för svaren, och ja, jag behöver pedalerna 🥰 (Btw tycker jag att man inte ta få förmånga 🤪)
JJRockford Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 (redigerat) OS-2:an kostar 684 kronor hos T-tysken (thomann.de alltså) och OD-3:an 873 kronor. Boss-pedaler åldras ju knappast så att det märks, så det är ju inget överpris. Men kanske inte något fynd heller. Läs lite om vad andra gitarrister tycker om de båda: http://reviews.harmony-central.com/reviews...Distortion/10/1 och http://reviews.harmony-central.com/reviews.../Boss/OD-3/10/1 Lite skumläsning ger att OD-3:an verkar vara en väldigt bra overdrive-pedal, medans OS-2:an är hyfsad både som overdrive-och distorsion-pedal, men inte riktigt bra på något av det. Så du kanske skulle ha bättre nytta av att bara köpa OD-3:an om du känner att du behöver en overdrive-pedal, och leta efter något annat om du behöver en distorsions-pedal (det var ungefär det jag menade med min tidigare fråga, även om det nog inte framgick 😛). Redigerat 7 april 2008 av JJRockford
PGW Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 Btw tycker jag att man inte ta få förmånga 😄 Så rätt, så rätt..... - & sjukdomen heter G.A.S. ( Gear Acquisition Syndrome ) Just distar är ett roligt samlarobjekt tycker jag - det finns så många som påminner om varandra, men ändå har egna karaktärer. & se´n finns det ju förstås phasers, & chorus, & flangers &......... Jag tycker ändå att du ska pruta lite - annars kan du ju lika gärna shoppa på affär & ha ett något 🙂 större utbud...... Per
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.