Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

tjenna, har röjjt ur ett förråd hemma som är tänkt att användas som musikrum, där vi kommer spela trummor gotarr osv. rummet är i källaren och väggar tak och golv är i betong. skulle vilja ha lite enkla tips på hur man kan förbättra akustiken en aning. vill få bort detdär "betong-ekot" eler vad jag ska kalla det 😛 ,,

har också blivit tipsad om sånadär plattor man sätter i taket som brukar finnas i klassrum o dyl. alså sånna med en ram en bit under taket som man lägger plattor i, som täcker hela taket. kan det hjälpa något märkbart som isolering mot övervåning? och vart kan man hitta dom isåfall? ..

Annons
Posted

Om du bara vill dämpa i det övre registret så är det ganska enkelt, bygg egna absorbenter av glasull täckt med duk, ju tjockare desto bättre. Om du vill tämja basen också så är det lite mer komplicerat.

Sök i forumet. Detta ämne har behandlats i flertalet trådar.

Posted
Om du bara vill dämpa i det övre registret så är det ganska enkelt, bygg egna absorbenter av glasull täckt med duk, ju tjockare desto bättre. Om du vill tämja basen också så är det lite mer komplicerat.

Sök i forumet. Detta ämne har behandlats i flertalet trådar.

du menar att man limmar fast såndär vägisoleringsglasull på väggen å hänger tyg framför ? bara väggarna eller tak med ?

jo jag har hittat några trådar om detta, men har inte hittat något om takplattorna jag pratade om,,

tackar för svaret !