illerrre Postat 4 april 2008 Postat 4 april 2008 T.ex. om jag har fotsteg inspelade som låter lika högt hela tiden och vill ha så att de sakta höjs så att de hörs som en person kommer närmare vad för effekt kan jag använda då?
DieHard (oregistrerad) Postat 4 april 2008 Postat 4 april 2008 T.ex. om jag har fotsteg inspelade som låter lika högt hela tiden och vill ha så att de sakta höjs så att de hörs som en person kommer närmare vad för effekt kan jag använda då? då slänger du på ett större reverb som avtar för ju närmre det är och automatiserar det.
jarlo Postat 4 april 2008 Postat 4 april 2008 T.ex. om jag har fotsteg inspelade som låter lika högt hela tiden och vill ha så att de sakta höjs så att de hörs som en person kommer närmare vad för effekt kan jag använda då? då slänger du på ett större reverb som avtar för ju närmre det är och automatiserar det. Prova också att slänga på ett lågpass-filter som öppnas upp gradvis.
raso (oregistrerad) Postat 4 april 2008 Postat 4 april 2008 eller bara att du atomatiserar volymreglachet. 😉
illerrre Postat 5 april 2008 Trådstartare Postat 5 april 2008 (redigerat) T.ex. om jag har fotsteg inspelade som låter lika högt hela tiden och vill ha så att de sakta höjs så att de hörs som en person kommer närmare vad för effekt kan jag använda då? då slänger du på ett större reverb som avtar för ju närmre det är och automatiserar det. Tack, men hur gör jag för att reverbet ska avta? Och automatiserar man? Redigerat 5 april 2008 av illerrre
raso (oregistrerad) Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 (redigerat) beror på vilket DAW du använder. i cubase klickar du på W på tracket. sen spelar du upp ljudet och ändrar volymen som du vill ha den. ex. höjer volymreglachet samtidigt som det spelas upp. därefter tycker du på stop, klickar bort W och klickar i R. Hoppas det varit till nån hjälp 😄 Redigerat 5 april 2008 av raso
funky monk Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 T.ex. om jag har fotsteg inspelade som låter lika högt hela tiden och vill ha så att de sakta höjs så att de hörs som en person kommer närmare vad för effekt kan jag använda då? då slänger du på ett större reverb som avtar för ju närmre det är och automatiserar det. Tack, men hur gör jag för att reverbet ska avta? Och automatiserar man? Tycker att du har fått jätte bra tips här, tycker också att du kan läsa igenom manualen till ditt inspelningsprogram och reverb vad gäller automatisering och de olika reverbparametrarna
musik (oregistrerad) Postat 5 april 2008 Postat 5 april 2008 I ditt inspelningsprogram du använder markerar du området i spåret det gäller och använder FADE IN.
illerrre Postat 6 april 2008 Trådstartare Postat 6 april 2008 T.ex. om jag har fotsteg inspelade som låter lika högt hela tiden och vill ha så att de sakta höjs så att de hörs som en person kommer närmare vad för effekt kan jag använda då? då slänger du på ett större reverb som avtar för ju närmre det är och automatiserar det. Tack, men hur gör jag för att reverbet ska avta? Och automatiserar man? Tycker att du har fått jätte bra tips här, tycker också att du kan läsa igenom manualen till ditt inspelningsprogram och reverb vad gäller automatisering och de olika reverbparametrarna Jag har ingen manual till mitt inspelnignsprogram
illerrre Postat 6 april 2008 Trådstartare Postat 6 april 2008 I ditt inspelningsprogram du använder markerar du området i spåret det gäller och använder FADE IN. Använder sonar LE och har ingen fade in där.
Piccazzo Postat 6 april 2008 Postat 6 april 2008 Jag har ingen manual till mitt inspelnignsprogram Om du nu har tappat bort den i en flytt eller liknande kan du maila till Cakewalk och be att dom skickar en ny Manual annars går den säkert att hämta från deras supportsida..Det är bara att registrera ditt sonar ex där ....
MarAfrem Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Med Volume Shaper kan man skapa rytmer/mönster som loopar över kort eller lång tid
DieHard (oregistrerad) Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 (redigerat) Jag har ingen manual till mitt inspelnignsprogram Om du nu har tappat bort den i en flytt eller liknande kan du maila till Cakewalk och be att dom skickar en ny Manual annars går den säkert att hämta från deras supportsida..Det är bara att registrera ditt sonar ex där .... Om det nu är en köpt eller nedladdad version på piratebay eller så. Den senare brukar nog inte ha manualer alltid. 😏 Redigerat 20 maj 2008 av DieHard
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.