Karax Postat 2 april 2008 Postat 2 april 2008 Amplitube 2 är ju rätt tung för processorn, så för att spara processorkraft gör jag ofta en gruppkanal i Cubase där jag lägger en Amplitube till vilken jag bussar olika gitarrkanaler. Dock går de olika kanalernas stereopanorering förlorad när de går in i Amplitube. Går det på nåt sätt att mata in en stereosignal i Amplitube 2 och behålla kanalernas panorering? Eller lösa detta på nåt annat smart sätt? Mvh/J
DrHans Postat 2 april 2008 Postat 2 april 2008 Amplitube 2 är ju rätt tung för processorn, så för att spara processorkraft gör jag ofta en gruppkanal i Cubase där jag lägger en Amplitube till vilken jag bussar olika gitarrkanaler. Dock går de olika kanalernas stereopanorering förlorad när de går in i Amplitube. Går det på nåt sätt att mata in en stereosignal i Amplitube 2 och behålla kanalernas panorering? Eller lösa detta på nåt annat smart sätt? Mvh/J Vet inte. Annars kan du ju bränna in effekten rakt in i filerna/eventen istället.
YellowStudio Postat 2 april 2008 Postat 2 april 2008 När du hittat ditt gitarrljud så sparar du den som en preset. Sen kan du lägga den som en effekt direkt i spåret. Markera spåret-högerklicka -plugin- amblitube-ställ in -process. Behöver du redigera går du audio- offline process history. Det drar ingen processorskraft.
Karax Postat 2 april 2008 Trådstartare Postat 2 april 2008 (redigerat) Aha, det är klockrent ju! Har nyligen börjat använda Cubase, så har inte järnkoll på alla funktioner än. Tusen tack för tipset! /Jocke Redigerat 2 april 2008 av Karax
DrHans Postat 2 april 2008 Postat 2 april 2008 Funkar detsamma i Cubase LE? O hur i sådana fall? Vet inte, men om det funkar så borde det ju funka på precis samma sätt som beskrivits ovan. Markera det inspelade partiet, högerklicka, välj plugin och välj amplitube.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.