Jump to content
Annons

Key command för höjning/sänkning av not


Recommended Posts

Jag kommer inte ihåg vad de kallar det... och nu hittar jag det inte listorna... Vad jag vill göra är att i "the score window" höja eller sänka noter med ett snabbt key command utan att behöva pilla med musen eller zooma in...

Skulle va kanon om någon vänlig själ ville hjälpa mig med minnet av vad det kallas det i Logic. Underlättar otroligt för mig vid stämarrangering...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Alt + pil upp eller ner för att höja eller sänka en ton

Cmd (eller Ctrl, kommer inte ihåg då jag inte sitter vid Logic nu)

+ Alt + pil upp eller ner för att höja eller sänka en oktav

skulle bli galen utan dessa funktioner 😆

/Petter Franzén

Jo... jag vet... men jag behöver programera om dem i min key command lista för jag la något annat kommand på alt + pil upp... Men kommer inte ihåg vad sänk/höj kommandona i the key command lists... så jag hittar dem inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 12 år senare...

Hej mitt namn är addo rhawi. Jag måste  ha gjort något som är helt galet på min logic pro x det är så här ex.när jag spelar D ton på tangetbordet på displayen visar den D# tonet. Är någon som är vänlig och kan hjälpa till mig med det. Vore snällt addo MVH 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2008-04-03 at 17:54 sa Nudel af Ludenben:

Jo... jag vet... men jag behöver programera om dem i min key command lista för jag la något annat kommand på alt + pil upp... Men kommer inte ihåg vad sänk/höj kommandona i the key command lists... så jag hittar dem inte...

Öppna key commands editorn, markera vänstra delen av fönstret där kommandona är listade och tryck din knappkombination, kommandot  du söker blir då highlight:at.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan sa Addo rhawi:

...när jag spelar D ton på tangetbordet på displayen visar den D# tonet....

Svårt att svara på utan mer info; Kan du posta en skärmdump ? Var visas D# ? Vilket tangentbord ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...