divstah Postat 15 oktober 2004 Dela Postat 15 oktober 2004 Hejsan.. FInns en del reasonfans här måtro. Jag är en av dem. Tänkte dela med mig aven tämligen skoj grej jag gjorde för att visa lite av vad man kan göra med alla defja Cv möjligheter och dylikt när man tabbar 🙂 Jag har nämligen lekt lite med reaktor demot och blev tämligen inspirerad av de där roliga självspelande maskinerna, och annat som Native slänger ihop och som slängs ihop till reaktor. så jag tänkte att man ju visst kan göra lite av samma sak själv med lite eftertänksamhet.. Observera att det kan vara lite cpu krävande, vad jag vet har vissa av mina vänner haft probelm med att köra rnsen på datorer runt 800mhz etc.. men men Observera ochså att man inte behöver trycka play eller pause, och att ljudet sätter igång direkt när du öpnnar filen, Därav är givetvis master volymen på första mixern satt till 0 för att inte överraska någon.. pga problem med webhosten för tillfället finns länken antigen här. http://usel.lyx.nu/divine/stuff/A%20reason...ay%20itself.rns eller här; http://pretto.lyx.nu/stuff/A%20reason%20to...ay%20itself.rns håll till godo! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 15 oktober 2004 Dela Postat 15 oktober 2004 😉 Häfitgt! Lyssnat på ljudlandskapet i en ... ja 4-5 minuter tror jag, tappade kollen. Det ändrar sig i alla fall hela tiden vilket är roligt. Dock, det låter mycket bättre om man säker tempot till en 140-150bpm istället för de 223 eller va det var du använde först 🙂 Kul grej i alla fall! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
divstah Postat 15 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 15 oktober 2004 haha.... du har fan rätt.. låter bättre med sänkt tempo.. vet inte riktigt varför jag satte den på 233, antar att jag tyckte att lfo'erna till trummorna gick för slött då eller något i den stilen.. hehe. man kan ha det igång ett tag alltså.. ibland gör syntharna sådana där trudelllutter när de går från c2-c6 eller så som när man drar handen över klaviatur över alla tangenter, galet.. nice att du gillade den 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
divstah Postat 20 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2004 inga fler imponerade ? bah! 77 visningar men ett comment! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 jag blev impad åxå. Det låter tillräckligt bra för att spelas in i 8 minuter och trycka på en CD-skiva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
divstah Postat 20 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2004 don't get any ideas now! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 OT: intressant att du har Gir som avatar. Han är ju inte så särskilt påhittig om man säger så... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 Awesome. Spela in och sälja till Warp, månne? =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 (redigerat) Ingen som orkar Mp3a den så man får höra vad den gör? Eller måste jag ha reason. Blev så lockad av vad som skrivits här. Har inte reason själv. EDIT: Keff Redigerat 20 oktober 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
divstah Postat 20 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2004 kan fixa det nemo. men såååååååååååå intressant är det nog inte.. ville mest showa miina leet skills vad gäller att koppla stuff.. iaf, gir är bra! han är kreativ. humlor i skallen och allt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 kan fixa det nemo. men såååååååååååå intressant är det nog inte.. ville mest showa miina leet skills vad gäller att koppla stuff.. iaf, gir är bra! han är kreativ. humlor i skallen och allt.. nemo? 😆 Äsh, jag är jättenördig och tycker självspelande grunkor är skoj. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 Fräckt.. 😠 jag mp3:ade ein snutt Your browser does not support the HTML5 audio tag (64 "takter", vet inte om det stämmer: Lite svårt att hitta takten.. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
divstah Postat 20 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2004 haha.. låter så bra så.. haha... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 Grym! 😆 hooo... perfekt bakgrunds/filmmusik! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 21 oktober 2004 Dela Postat 21 oktober 2004 Helt klart imponerande. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 30 oktober 2004 Dela Postat 30 oktober 2004 Nu funkar inte länkarna. =P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 30 oktober 2004 Dela Postat 30 oktober 2004 Svårt att bli imponerad när man sitter på Reason Adapted 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 31 oktober 2004 Dela Postat 31 oktober 2004 Nu fungerar ingen av länkarna... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
exscape Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Kom igen nu då, upp med en länk igen! 😄 Vill se hur du lyckats med något dylikt, verkar ju tufft. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
feffe (oregistrerad) Postat 16 december 2004 Dela Postat 16 december 2004 Ahh detä typsigt, så fort man hittar nån länk så är den inte aktuell! BLÄH! Ville höra! =P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
divstah Postat 21 december 2004 Trådstartare Dela Postat 21 december 2004 h0h0. fler som är intresserade ? kan tänka mig att lägga upp igen.. efter jag fixat till den lite till ? tråden dog ut för ett tag sen så då sket jag i det.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 21 december 2004 Dela Postat 21 december 2004 Jag vill lyssna =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Patek Philippe Postat 26 december 2004 Dela Postat 26 december 2004 Vill också lyssna/titta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krokodilen Postat 26 december 2004 Dela Postat 26 december 2004 MEN!! Länkeländet vill sig inte... jag vill höra och se. 🙂 Kör själv gärna med reason 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
untermensch Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 (redigerat) Nu funkar mp3-länken fint, och jag somnade nästan. Vilket är ett utmärkt betyg. Du som gjorde denna snutt borde inte sitta här och prata forum, du borde ge ut en cd. Nu. Redigerat 19 januari 2005 av untermensch Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj Mainstream Postat 21 januari 2005 Dela Postat 21 januari 2005 Är det någon som fixar länken? Vill gärna se hur det är kopplat 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oblivian Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Jag måste oxå få se vad du har gjort. Älskar Cv kopplingar, man kan ju sitta o bli totalt miffo på att bara sitta o koppla o den ena grejen blir coolare än den andra. Fixa ny länk nu! 😆 /henke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj Mainstream Postat 6 mars 2005 Dela Postat 6 mars 2005 Nu har vi väntat i över 1 månad (snart 2) på att länken skall komma upp, kan ingen utav er som lyckades ladda hem .rns filen lägga upp den här. Det skulle vara guld! //Alex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nadom Postat 6 mars 2005 Dela Postat 6 mars 2005 Jag vill oxå höra! =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nurfen Postat 7 mars 2005 Dela Postat 7 mars 2005 Länken från oktober 2004 fungerar ju klockers! Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.