Jump to content
Annons

Arturia Analog Factory Experience


DoT

Recommended Posts

Köpte mitt ex förra veckan och blev riktigt nöjd när jag packade upp den 🙂 Det är företaget CME som tillverkat den dedikerade midi klaviaturen som består av 32 anslagskänsliga tangenter.

Chassit på klaviaturen är gjort i trä och plåt och pottarna/sliders känns stadiga.

Mjukvaran innehåller ca 3500 presets från Arturias VSTi stall med bla Jupiter 8v, CV-80, ARP2600 och Prophet v.

Länk HÄR! och läs mer om Analog factory.

Kan varmt rekomenderas

Fråga gärna om det är något ni undrar över

/DoT

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har själv funderat över denna då jag behöver både en liten MIDI-keyboard + lite mer "analoga" ljud. Hur är det med editeringsmöjligheterna? Känner man sig begränsad med de få kontroller som finns eller finns det tillräckligt med presets för att täcka det mesta?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Köpte mitt ex förra veckan och blev riktigt nöjd när jag packade upp den 😛 Det är företaget CME som tillverkat den dedikerade midi klaviaturen som består av 32 anslagskänsliga tangenter.

Chassit på klaviaturen är gjort i trä och plåt och pottarna/sliders känns stadiga.

Har den aftertouch? Jag har en liten Edirol som är trevlig att resa med men funderar på Arturia och då är det naturligt att även fundera på hela paketet.

Enda haken är att jag har snöat in på Reason; svårt att använda AAFE med Reason har jag förstått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har den aftertouch? Jag har en liten Edirol som är trevlig att resa med men funderar på Arturia och då är det naturligt att även fundera på hela paketet.

För att besvara min egen fråga så läste jag just att den har inte after touch - jag hittade en ganska bra recension av AFE på AudioFanzine som jag rekommenderar:

http://daw-pack.arturia.en.audiofanzine.co...796,page,1.html

Major Kong

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...