Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej pÄ er!

Jag har tÀnkt mig att brÀnna en ep pÄ dvd, jag anvÀnder Wavelab 5 för att skapa den.

Allting verkar vara rÀtt instÀllt, jag har lÀst manualen noggrant, stÀllt in menyns utseende och alla lÄtar finns med. Men nÀr jag skall brÀnna skivan hittar wavelab bara min cd brÀnnaren trots att jag har stÀllt in den pÄ dvd.

Jag vÀljer att spara projektet som en iso fil istÀllet och brÀnner den i alcohole 120% och det gÄr bra, men nÀr jag sÀtter in skivan i dator sÄ öppnas bara dvd och visar audio och video mapparna. Jag trodde att menyn som jag skapade skulle dyka upp?!?

Jag har testat att öppna skiva i bÄde Vlc och Windows mediaplayer utan nÄgon fram gÄng.....

Vad kan jag ha gort för fel???š

Hoppas att det inte blev allt för rörig post 🙂

Tack pÄ för hand!

/Stonerbox

Annons
Postat

Har du provat att uppdatera Wavelabs "brÀnnarlista" (kompatibla hÄrdvaror
)? Det var vÀldigt lÀnge sedan jag gjorde det sÄ jag kommer inte ihÄg hur man gjorde med det stÄr nog att lÀsa nÄgonstans...

Postat (redigerat)
Har du provat att uppdatera Wavelabs "brÀnnarlista" (kompatibla hÄrdvaror
)? Det var vÀldigt lÀnge sedan jag gjorde det sÄ jag kommer inte ihÄg hur man gjorde med det stÄr nog att lÀsa nÄgonstans...

Uppdaterade wavelab med en cd/dvd fix, sÄ nu hittar den bÄde dvd brÀnnaren och cd brÀnnaren.

Funderar pÄ om man mÄste skriva en autorun fil, men vad skall man starta, wavelab borde ju lÀgga in en spelare men jag finner ingen?

Redigerat av Stonerbox
Postat

DVD Audio har inte slagit sÄ vÀl ut.... tyvÀrr.

Det Àr fÄ konsumenter som köpt DVD-spelare som lÀser DVD Audio, sÄ de flesta musik-DVD:er som slÀpps idag blir istÀllet DVD Video med svart bild.

Enklare bÄde för upphovsmannen och konsumenten.

Postat
DVD Audio har inte slagit sÄ vÀl ut.... tyvÀrr.

Det Àr fÄ konsumenter som köpt DVD-spelare som lÀser DVD Audio, sÄ de flesta musik-DVD:er som slÀpps idag blir istÀllet DVD Video med svart bild.

Enklare bÄde för upphovsmannen och konsumenten.

Har du nÄgot tips pÄ program som jag skulle kunna skapa en dvd video med istÀllet för en knepig audio?

Jag tycker att dvd audio borde bli stort snart. Men vi fÄr vÀl se...

Tack för svaret linus!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.