Stonerbox Postat 11 mars 2008 Postat 11 mars 2008 Hej pĂ„ er! Jag har tĂ€nkt mig att brĂ€nna en ep pĂ„ dvd, jag anvĂ€nder Wavelab 5 för att skapa den. Allting verkar vara rĂ€tt instĂ€llt, jag har lĂ€st manualen noggrant, stĂ€llt in menyns utseende och alla lĂ„tar finns med. Men nĂ€r jag skall brĂ€nna skivan hittar wavelab bara min cd brĂ€nnaren trots att jag har stĂ€llt in den pĂ„ dvd. Jag vĂ€ljer att spara projektet som en iso fil istĂ€llet och brĂ€nner den i alcohole 120% och det gĂ„r bra, men nĂ€r jag sĂ€tter in skivan i dator sĂ„ öppnas bara dvd och visar audio och video mapparna. Jag trodde att menyn som jag skapade skulle dyka upp?!? Jag har testat att öppna skiva i bĂ„de Vlc och Windows mediaplayer utan nĂ„gon fram gĂ„ng..... Vad kan jag ha gort för fel???š Hoppas att det inte blev allt för rörig post đ Tack pĂ„ för hand! /Stonerbox
Gilbert Postat 11 mars 2008 Postat 11 mars 2008 Har du provat att uppdatera Wavelabs "brĂ€nnarlista" (kompatibla hĂ„rdvarorâŠ)? Det var vĂ€ldigt lĂ€nge sedan jag gjorde det sĂ„ jag kommer inte ihĂ„g hur man gjorde med det stĂ„r nog att lĂ€sa nĂ„gonstans...
Stonerbox Postat 11 mars 2008 TrĂ„dstartare Postat 11 mars 2008 (redigerat) Har du provat att uppdatera Wavelabs "brĂ€nnarlista" (kompatibla hĂ„rdvarorâŠ)? Det var vĂ€ldigt lĂ€nge sedan jag gjorde det sĂ„ jag kommer inte ihĂ„g hur man gjorde med det stĂ„r nog att lĂ€sa nĂ„gonstans... Uppdaterade wavelab med en cd/dvd fix, sĂ„ nu hittar den bĂ„de dvd brĂ€nnaren och cd brĂ€nnaren. Funderar pĂ„ om man mĂ„ste skriva en autorun fil, men vad skall man starta, wavelab borde ju lĂ€gga in en spelare men jag finner ingen? Redigerat 11 mars 2008 av Stonerbox
Stonerbox Postat 12 mars 2008 TrÄdstartare Postat 12 mars 2008 Det borde vÀl finnas nÄgon hÀr som har försökt att göra en spelbar dvd audio?
Linus Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 DVD Audio har inte slagit sÄ vÀl ut.... tyvÀrr. Det Àr fÄ konsumenter som köpt DVD-spelare som lÀser DVD Audio, sÄ de flesta musik-DVD:er som slÀpps idag blir istÀllet DVD Video med svart bild. Enklare bÄde för upphovsmannen och konsumenten.
Stonerbox Postat 13 mars 2008 TrÄdstartare Postat 13 mars 2008 DVD Audio har inte slagit sÄ vÀl ut.... tyvÀrr. Det Àr fÄ konsumenter som köpt DVD-spelare som lÀser DVD Audio, sÄ de flesta musik-DVD:er som slÀpps idag blir istÀllet DVD Video med svart bild. Enklare bÄde för upphovsmannen och konsumenten. Har du nÄgot tips pÄ program som jag skulle kunna skapa en dvd video med istÀllet för en knepig audio? Jag tycker att dvd audio borde bli stort snart. Men vi fÄr vÀl se... Tack för svaret linus!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.