sixties Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 har sett en plugg som jag tror är en waves plugg och den kunde man ändra ton höjden så det blev mörkare eller ljusare med ett reglage som man drog åt höger eller vänster. men jag kommer inte på vad den heter! 🥰 nån som vet vilken jag menar eller känner till en plugg som gör samma sak?
Piccazzo Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 Är det denna Waves Ultra Pitch annars gör ju Melodyne , Autotune samma sak eller vilken Pitch Shifter som helst.
sixties Postat 9 mars 2008 Trådstartare Postat 9 mars 2008 Piccazzo sa: Är det denna Waves Ultra Pitch annars gör ju Melodyne , Autotune samma sak eller vilken Pitch Shifter som helst. nä, tror inte det den jag tänker på hade färre rutor och knappar att trycka på, man drar ett reglage i neder kanten till höger eller vänster för att för ändra tonen, i detta fall sång, för att få mörkare eller ljusare röst. det kanske inte är waves jag tänker på.
Linus Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 sixties sa: Piccazzo sa: Är det denna Waves Ultra Pitch annars gör ju Melodyne , Autotune samma sak eller vilken Pitch Shifter som helst. nä, tror inte det den jag tänker på hade färre rutor och knappar att trycka på Det finns flera varianter av Ultra Pitch som är olika avancerade - precis som de har flera varianter av Q (EQ-pluggen) med olika många band.
Linus Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 Dumb Dan sa: Steinberg voice machine? Ahh, good point. Enkla reglage och med formant shift som beskrivet. 😐
Larsson Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 jag undrar om det inte är en av cubase egna pluggar du tänker på.. jag vill minnas att det finns en som år röd med ett gult reglage. ringer det någon klocka? störigt att jag inte kommer på vad den heter 😐
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.