Jump to content
Annons

Min första skiva- Tackar tidningen Studio och forumet


callmejizzle (oregistrerad)

Recommended Posts

callmejizzle (oregistrerad)

Hej mitt namn är Jonay och jag är en rappare/producent från Örebro. Jag har precis gjort klart min första skiva som jag väljer släppa gratis genom min hemsida

Vill verkligen tacka tidningen Studio och detta forum för tips och råd under vägens gång. Allt från val av monitorer, mikrofon, mixer, ljudkort, datakonfiguration, hur man mixar, hur man isolerar osv är från tidningen och forumet (speciellt sökfunktionen) 🙂. Låter väldigt klyschigt, men att jag skulle lyckas göra en hel skiva på egen hand verkade inte så troligt för ett par år sedan. Tack än en gång.

I skrivande stund har jag över 70000 views på myspace och över 20000 vänner så något rätt måste jag ha gjort 🙂

Hur musiken låter?

tycker ni ska ta en titt på

www.jonay.com och bedömma själva

mvh/Jonay

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Själv kan jag inte ta åt mig någon ära för det du åstadkommit, men jag önskar dig i alla fall lycka och välgång med både nuvarande och framtida projekt. Jag är tyvärr inte intresserad av Hiphop, så jag väljer att inte ladda ned albumet. Men återigen, kul att du är på väg.

Link to comment
Dela på andra sajter

callmejizzle (oregistrerad)
Hej

blev verkligen positivt överraskad! Du är riktigt duktig. Du hade samma sample som timbuktu "det löser sig" i en låt, hur är det med rättigheter och sådant?

mvh

Skoj att du gillade musiken, och japp det är samma sampling, den är tagen från låten private number med William Bell & Judy Clay. Så som jag har uppfattat det så är det inga problem med rättigheter eftersom jag släpper skivan gratis och inte "officiellt" genom ett skivbolag..

Tack för alla lyckoönskningar!

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

callmejizzle (oregistrerad)
Well, i mina "1 minuts erfarenhet av att lyssna på hip hop-öron" låter det alla tiders.

Soft mannen

Hehe soft tofumannen, bra öron där!🙂

Laddade ner låtarna och tycker det var dunders. Jag är övertygad om att det kommer gå bra för dig! Kör hårt och lycka till!

Tack för att du tog dig tid för att lyssna på låtarna och för din kommentar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min bag men kul att du lyckats med hjälp av Studio. Det ger hopp för oss andra.

Gillar ditt entourage på myspace sidan också :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

callmejizzle (oregistrerad)
Jag tycker produktionen är mycket bra även ifall musiken inte passar mig perfekt.

Laddade ner albumet samt tackar för att du erbjuder musiken gratis.

Lycka till!

MvH Viktor

Tack viktor att du laddade ner albumet, som det sägs gratis är gott 😳

Inte min bag men kul att du lyckats med hjälp av Studio. Det ger hopp för oss andra.

Gillar ditt entourage på myspace sidan också :-)

Jag klagar inte direkt på min entourage 😛

Kan för övrigt sägas att idag nämndes skivan och en av låtarna i skandinaviens största hiphop magazine "Kingsize Magazine"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så som jag har uppfattat det så är det inga problem med rättigheter eftersom jag släpper skivan gratis och inte "officiellt" genom ett skivbolag..

generellt stämmer inte detta men det kanske är nåt undantag?

om musiken kan jag väl säga att musik å rap låter bra, mix å sound likaså

tack för att du kör på engelska å inte på svenska i otakt

dock kanske lite tandlöst/soft i längden, saknar lite mer attityd - men det är förstås en smaksak

hela paketet: skiva - hemsida - marketing, ser seriöst ut

bra jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

callmejizzle (oregistrerad)
Fantastiskt bra! Jag kommer nog spela dig mycket. Skivan låter mycket bra, men mest imponerad är jag över din röst. Passar så jäkla bra.

Stenhårt!

Härligt! Se till att grannarna tar del av det också 😄

Så som jag har uppfattat det så är det inga problem med rättigheter eftersom jag släpper skivan gratis och inte "officiellt" genom ett skivbolag..

generellt stämmer inte detta men det kanske är nåt undantag?

om musiken kan jag väl säga att musik å rap låter bra, mix å sound likaså

tack för att du kör på engelska å inte på svenska i otakt

dock kanske lite tandlöst/soft i längden, saknar lite mer attityd - men det är förstås en smaksak

hela paketet: skiva - hemsida - marketing, ser seriöst ut

bra jobbat

Angående första stycket, som sagt jag kan ha missuppfattad det, får väl se om det droppar ner något i brevlådan i framtiden 😎

Skulle jag ha mer attityd skulle det kännas som om det inte vore riktigt jag, men såklart det är en smaksak, och jag tar del av alla åsikter. Tack för att du laddade ner skivan och lyssnade igenom den

Verkar som jag fått till mixningen om jag sammanfattar kommentarerna, känns väldigt skönt att kunna dra den slutsatsen.

Nu är första steget avklarat, nu börjar den lite tråkigare delen och det är promotion delen, får se hur det kommer gå med det. Tänkte jag skulle dela med mig denna underbara "How to..." artikelserie (BBC) som kan komma till nytta för den som planerar ge ut sin egen musik. Den tar upp saker som " ..approach the media", "..promote releases, ...även saker inom management (how to find a manager), legal & contracts och distribution. Rekommenderas varmt.

Övrigt, för er som känner till "Din Gata" på P3, så spelades två av låtarna, från skivan, i Fredags. Nu är det bara att forsätta promota för min del.

cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...