Jump to content
Annons

Hjälp med EZdrummer!


Manowargasm (oregistrerad)

Recommended Posts

Manowargasm (oregistrerad)

Hej!

Jag är ny här så sorry om jag postar följande fråga i fel forum men here it comes;

Min trummis har EZdrummer och CUBASE. Han har fått allt att funka, fått igång EZdrummer men hur i hellskotta editerar man? Hur programmerar man eget? Hur ändrar man färdiga trumfigurer?

Hittar det inte någonstans i hela programmet...

Tacksam för all hjälp och tips vi kan få. OBS! Manualen är borttappad och kan icke återfinnas.

//Manowargasm

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Manowargasm (oregistrerad)
OBS! Manualen är borttappad och kan icke återfinnas.

:rolleyes:😛😛😆

Ja det var ju en konstruktiv kommentar

Link to comment
Dela på andra sajter

Svaret finns utan tvekan på deras egna forum så sök där och svaret finns säkerligen här oxå så sök här.

Är det konstruktivt nog. :rolleyes:

Men det ska inte vara svårare än att dra in loopen i cubase från EZ Drummer.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Hej alla!

Jag har ett skitproblem med EZ-drummer och pro tools 8.

I tidigare pro tools kunde jag dra in trum-loopar till midi-spåret och lägga det exakt mellan typ en eller två takter, (så att loopen börjar i rätt tid)

Detta sköttes automatisk. När man drog in en loop så la den sig på det taktslaget som man låg närmast med muspekaren.

Men i pro tools 8 fungerar det inte så. Man måste helt enkelt vara så exakt så det är ju en omöjlighet att få ett tight beat i en hel låt.

Det är säker skitenkelt att lösa problemet men jag orkar inte läsa den engelska manualen och vänder mig därför till er.

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa till

Kram

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte hur det är i protools 8 men i cubase finns en knapp man kan klicka på för att antingen bara lägga midifilen på jämna punkter eller att kunna lägga filen exakt var man vill.

sen brukar jag markera den första midifilen och köra repeat tex 50 eller 80 ggr så trummorna täcker hela låtens längd. sen byter jag de delar där jag vill ha andra takter.

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte hur det är i protools 8 men i cubase finns en knapp man kan klicka på för att antingen bara lägga midifilen på jämna punkter eller att kunna lägga filen exakt var man vill.

sen brukar jag markera den första midifilen och köra repeat tex 50 eller 80 ggr så trummorna täcker hela låtens längd. sen byter jag de delar där jag vill ha andra takter.

Tack för svar. Jag har inte tid att sitta och prova mig fram eller läsa luddiga manualer som inte ens brukar ha vettiga förklaringar.

Det svåra är ju att veta var i manualen man ska börja leta.

Jag vill programmera, inte läsa.

🙂

Ha det fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill programmera, inte läsa.

Ditt "problem" låter som om DU har inaktiverat någon form av "snap to grid"-funktion. Du fick nyckelorden, det är bara att kolla respektive manualer och hålla käften.

Ett annat problem är din attityd. Den suger granit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag startade iallafall ingen ny tråd som det brukar gnällas om att man inte ska göra utan leta upp gamla trådar med frågor om typ samma sak!

Men se det blev gnäll ändå, kunde man ju ge sig fan på.

Bitterhet och översittarfasoner betackar jag mig.

Jag har nu löst problemet för jag fick hjälp i ett annat forum. Om någon vill veta hur man löser problemet så föreslår jag att ni läser manualen.

Tjipp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...