rockingring Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Jag har letat runt här men inte hittat svaret så jag går rakt på sak. Hur lyckas jag få ljud i min elgitarr på cubase?? Har ljud när jag provar mitt midisynth så det är inget fel. Tacksam för svar 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Vi behöver massor av info för att hjälpa dig. Linar du din gitarr direkt i ljudkortet eller via en pre-amp? Mickar du upp din gitarrförstärkare? Berätta mer så kan vi hjälpa dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rockingring Postat 27 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 27 februari 2008 Vi behöver massor av info för att hjälpa dig. Linar du din gitarr direkt i ljudkortet eller via en pre-amp? Mickar du upp din gitarrförstärkare? Berätta mer så kan vi hjälpa dig! okej mitt fel.. Ja jag linar den direkt via mitt ljudkort, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Okey, då skulle jag gissa på att du inte har rätt ljudkort inställt i den mjukvara du använder för att spela in i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mimla Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 Och sen måste du lägga till ett audio-spår med rätt ingångskanal. Om du bara vill höra ljudet som det låter in i datorn får du kolla i inställningarna på ljudkortet om du vill fixa biffen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.