Frekvens Postat 24 februari 2008 Postat 24 februari 2008 (redigerat) I Studio nr1 februari tipsades det om "smart nedmixning i 4.1", där Bussning och ny inspelning var ett alternativ. Jag testade givetvis funktionen eftersom det går lite snabbare, än att sitta och sololyssna spår för spår och exportera. Jag märkte dock att alla filerna fick samma storlek, i mitt fall 16,9 mb. Vid "vanlig" exportering av två olika filer i samma projekt uppnådde de 33 respektive 19 megabyte. Inställningarna för export- och projektinställningar i Cubase är på 44.1/24 bit och jag har dubbelcheckat och åter dubbelcheckat så inget varit fel där. Loopmarkörerna har hela tiden suttit runt låten, och vid buss/inspelningen stoppade jag vid den högra markören. Ska två olika filer, med samma längd, men med olika information få olika storlekar, eller är det helt rätt att de landar på samma megabyte? Isåfall tycker jag 17 mb är lite för en 3.44 minuters fil... Mvh / Frekvens. Redigerat 25 februari 2008 av Frekvens
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.