Jump to content
Annons

Finns det ett "Drum Hero"?


Kanqin

Recommended Posts

Tjenare,

Guitar Hero är ju ett makalöst roligt spel, men duktig på gitarr blir man aldrig. Men tänk er det med trummor i stället! Att lira på ett digitalset som skickar midi till en mjukvara. Precis som i guitar hero ska "notera" faller ner, att lära sig trummor har aldrig varit enklare!

Jag såg en hel del liknande spelmaskiner i arkadhallarna i japan, problemet där är att du inte hör dig själv pga att oljudet runt omkring.

Och visst skulle Keyboard Hero kanske funka det med?

Nå, finns detta att inskaffa till sin burk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mmmm, fast det där håller ju inte heller. Rock Band är ju som Guitar Hero en väldig förenkling av det riktiga instrumentet. Det borde ju finnas någon open-source snickare som gör samma grej fast till ett riktigt digitalt trumset. Dvs du har alla trummor som ska finnas. Inte bara en röd grön blå och orange.

Jag vill lära mig spela trummor på riktigt, utan ansträngning 😎

Redigerat av Kanqin
Link to comment
Dela på andra sajter

Metallicas -

på expert-level i Rock Band. Ser ju skitkul ut. Det jag har hört är att den plastiga kaggpedalen går sönder fort. Men folk har löst det genom att göra en egen mer gedigen. Tror att man kan köra med bättre midi-trummor om man vill också.
Link to comment
Dela på andra sajter

I give you... ROCKBAND!

rockband_071204_ms.jpg

EDIT

Jonas din skurk.. först!

jag är snabb i alla lägen.. förutom när jag inte är det..

fan vad jag vill köpa det! då får du hänga hos mig 24/7.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

går det seriöst att lära sig att spela gitarr genom Guitar Hero? Tycker det mest verkar vara ett skoj lekspel lixom.. 😎

inte direkt.. du har fem knappar att trycka ner med vänsterhanden och en vippa med högerhanden. ibland kan man svaja med.. ingen feeling ngnstans. ska du lära dig spela gitarr så är det bättre att ta gitarrlektioner än att spela guitarhero.

Link to comment
Dela på andra sajter

cerez (oregistrerad)

Känsla och lärorikt är det delvis visst med guitar hero tex feelings på ackord byte som man kanske inte själv hade kommit på. Däremot blir man ingen gitarrist av det men en liten läroriks del finns det. Som svar på frågan så har jag sett något program på youtube men har dock inte varit intresserad. Då spelade man till Dream Theatre som ungefär som på guitar hero. Kolla där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att jag kan lira gitarr, men jag är kass på guitar hero det lilla jag provat.

Trycken på plastgitarren sker inte i synk till musiken så där faller allt.

Det gäller bara att ha koll på skärmen. Och att öva upp minnet till färgerna på knapparna.

Lite som Sing star där man inte behöver vara bra på riktigt utan det räcker med en passande oktav till sin röst, med blicken fäst på poängstapeln som går medans man "låter". Dock måste man ha bra pitch där, men det räcker med att pipa och följa staplarna som inte riktigt synkar med musiken för att få perfekt resultat. Sjunger man som originalet så stämmer det inte med poängstapeln, man måste ofta hålla ut på tonerna längre än den riktiga låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men till skillnad från Guitar Hero, skulle ju ett Drum Hero med ett riktigt digitalt trumset verkligen kunna fungera som ett vertyg att lära sig trummor!

Rock Band har ju bara Fyra trummor plus pedalerna, det blir ju bara ett semi-set. På arkadhallarna fanns det riktiga set, där man på skärmen såg när man skulle slå och var.

Det kanske inte finns något sånthär till pc än..

Link to comment
Dela på andra sajter

Men till skillnad från Guitar Hero, skulle ju ett Drum Hero med ett riktigt digitalt trumset verkligen kunna fungera som ett vertyg att lära sig trummor!

Rock Band har ju bara Fyra trummor plus pedalerna, det blir ju bara ett semi-set. På arkadhallarna fanns det riktiga set, där man på skärmen såg när man skulle slå och var.

Det kanske inte finns något sånthär till pc än..

Gör ett eget då.

Ta en trummidifil och förstora upp drumeditorn.

Tryck på play.

Bara att följa med trummorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att jag kan lira gitarr, men jag är kass på guitar hero det lilla jag provat.

Trycken på plastgitarren sker inte i synk till musiken så där faller allt.

Det gäller bara att ha koll på skärmen. Och att öva upp minnet till färgerna på knapparna.

Nejdå, här håller jag inte alls med. Anslagen är precis synkade med musiken - och är de inte det så är det för att man inte kalibrerat spelet. Vissa HDTVs tex har en fördröjning som man måste kompensera bort, något man gör i en inställning i spelet. En kompis fick nyligen spelet och när jag provade det så var det helt omöjligt att lira. Orsaken var att den inte var kalibrerad, och när jag gjort det var det bara att spela på. Det roliga är ju när man börjar få lite känsla, i tex Number Of The Beast på de svårare nivåerna 😉 Kompisen (som är gitarrist) blev också glad efter detta - hans sjävförtroende hade gått ner en hel del innan... 😉

På min tjock-TV har jag inställt 0 ms, på kompisens HDTV tror jag vi satte 80ms.

Sen har jag iofs också läst ett par rapporter om att någon version (Xbos eller Ps3) initialt hade problem med dålig synk - något som är fixat nu.

Förresten - finns det kanske några andra Forum-medlemmar som är sugna på att spela match? Vore skoj att testa. PMa i så fall! 😄

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...