Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag fick min Mbox2 häromdagen, installeread Pro tools (LE 7.3) & Mboxen och startade allt utan problem. sen uppdaterade jag till 7.3.1 och sedan till 7.4, när jag skulle starta Protools den här gången så frös helt plötsligt uppladdningen när den laddade "DigiReWire.dpm", så jag avinstallerade Recycle, även fast att det hade fungerat tidigare. Sen så testade jag det hela igen men nu fryser skärmen vid uppladdningen av "DVerb.dpm", och nu så sitter jag fast. Jag har kollat igenom olika forum men inte hittat något svar. Jag har även testat att installera om Protools flera gånger både till 7.3 och 7.4 men det fryser fortfarande när jag ska starta upp protools.

HJÄLP BEHÖVS!

Mvh

Robin

Annons
Posted

Det finns inga drivrutiner för Mbox till Leopard än. Kort och gott, det går inte så bra att köra Pro Tools i Leopard.

Det ryktas om att nya drivr. kommer i februari.

Posted

Jag har spelat in med min Mbox (1) i Leopard, fast med Cubase som DAW istället. CoreAudio-drivrutinen verkar alltså fungera men tydligen inte PTLE.

Posted

Långskott, men att uppgradera till senaste Ics-versionen kan hjälpa ibland om du inte redan gjort det, även om inte PTLE ha officiellt stöd.

MVH

Anders