Jump to content
Annons

Två lurar - ett uttag?


IrieNixon

Recommended Posts

Har ett par AKG K240 och ett par AKG K271. Går det att koppla in båda till hörlursjacket på mitt EMU 1820? Man fick med någon sorts splittkoppling till ljudkortet men jag har förstått att det är här Ohm kommer in i bilden... Tänkte nämligen spela in en polares ljuva stämma utan att behöva ställa honom i ett annat rum (dvs utan att monitorerna slaskar).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag testade precis att köra en sån här till ljudkortets hörlursuttag och det lät fortfarande mycket bra i de AKG 240 & 271 som jag hade ikopplade samtidigt. Jag har visserligen stark nivå ut från hörlursuttaget, men jag hade inte ens på 1/4 av vad som går och det var starkt och lät i princip lika bra som med hörluren direkt i uttaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade precis att köra en sån här till ljudkortets hörlursuttag och det lät fortfarande mycket bra i de AKG 240 & 271 som jag hade ikopplade samtidigt. Jag har visserligen stark nivå ut från hörlursuttaget, men jag hade inte ens på 1/4 av vad som går och det var starkt och lät i princip lika bra som med hörluren direkt i uttaget.

Har gjort detsamma med min Firebox. Fungerade skitbra. Den har å andra sidan väldigt mycket kräm i hörlursförstärkaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man en hörlursutgång med bra output, så brukar det fungera bra. Det kan däremot bli problem om man har olika hörlurar - och ännu mer om de har olika impedans, eftersom det kommer att bli högre ljud i den ena då - kanske inte så kul alltid... En sådan splitkabel kostar i alla fall så lite, att det är dumt att inte testa... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...