Jump to content
Annons

Två helt olika låtar


Myrli

Recommended Posts

Okej här kommer det två låtar, den första är en seriös satsning. Skulle vilja ha lite åsikter om mixningen och kanske om annat som ni tycker ska ändras... Har inte lagt på sång/rap än men det är tänkt att vara en hiphop låt med både sång och rap.

Den andra låten är en ploj låt som jag och en kompis skrev för många år sen, vi ville skriva om en situation som kan uppstå när man ska ut och åka bil och man har druckit för mycket kaffe och av någon okänd anledning fått i sig i sig laxerande medel.

Enjoy! :rolleyes:

LÅTNAMN: Inget än så länge

ARTIST/GRUPP:Jag

GENRE: hiphop reagge ska

LÅTLÄNGD: 3,45 min

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT:mp3

STORLEK: 3,43 mb

STATUS: Skiss på en låt. Saknar sång.

LÅTLÄNK: http://www.crossnet.se/kyrkor/bkg/Anders/ny.mp3

LÅTNAMN: Diarré

ARTIST/GRUPP:Jag

GENRE: Ploj punk rock eller nåt

LÅTLÄNGD: 1,52 min

KOMPOSITÖR: Jag och Magnus Törnblom

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: Samir Jansson | Magnus Törnblom

INSPELNINGSÅR: 2000

FORMAT:mp3

STORLEK: 1,71 mb

STATUS: Färdig demo från 2000

LÅTLÄNK: http://www.crossnet.se/kyrkor/bkg/Anders/dia.mp3

Redigerat av Myrli
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ok.. den oseriösa är egentligen helt sjuk, men ganska kul.. :rolleyes:

Men på den seriösa så har jag medvetet spelat in blåset otajt för att jag tyckte att det blev en skum men ganska skön effekt, och det låter inte så mycket midi qvant.... Men jag kan ha fel, ska testa med en mera tajtversion..

Gitarrer... har jag faktiskt inte tänkt på, ska testa lite..

//AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara lyssnat på den första som har en "ingen bra virvel" och trumljudet låter luddigt, däremot sjysst gitarr som levererar täta mackor bra bra

men... jag är väldigt allergisk mot digitalpiano i synnerhet när melodin i början ligger så pass naken då funkar det inte, prova nå't sjysstare gärna en riktig flygel( det står väl en flygel i varje kyrka) Annars en helt Ok låt 😄

karl 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

låt nr1: hej, mixen låter helt ok, vad är det för piano som låter?, gitarr räkorna sitter fin fint............ser fram emot att höra den med lite rap/sång !!

robc

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jo jag är väldigt nöjd med gitarren.... Pianot är ett grandpiano från hypersonic... Har tyvärr inget bättre för tillfället. Vadå att trummorna låter luddigt? Vad betyder det? //AEM :rolleyes:

Redigerat av Myrli
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...