Les Paul Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 LÅTNAMN: Moving On ARTIST/GRUPP: Dust GENRE: Rock LÅTLÄNGD: 3:44 KOMPOSITÖR: Dust PRODUCENT: Not very produced INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT:Mp3 STORLEK: 5,13 Mb STATUS: Färdig Demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Högerklicka på länken och välj "spara mål som..." Mitt första försök till en Demo undersökning.. Hoppas ni gillar det.
VacUm Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Det var en tydlig bastrumma! eller Det var en luddig virvel... Försök få ihop mixen lite mer. Trumpaketet känns otroligt splittrat nu. Gitarrerna och basen är ok.. (förutom solospelet, det är inge vidare). Sången helt ok, kan gott och väl komprimeras mer. Tips: Upp med typ 800hz, och kompreimera stenhårt med en ultramaximizer. Skulle låta sketasnyggt på sångspåret här.
emser Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Trummorna har goda intentioner men dom låter väldigt programerade. Testa att spela dom på tangenterna och inte tok-kvantisera. Fillsen är ju sköna och så men det blir lite för mycket av det goda, välj några ställen och släng in dom där. Bakaggen behöver hyvlas av lite i attacken, runda till den lite. Kanske du kan testa att köra hela paketet på en bus med kompressor för att få ihop det. Allt subjektivt från emser
Egghuvud Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 (edited) Bra! Sången borde bli lite tydligare i ljudet tycker jag. Gitarrerna är lite väl höga i nivåerna, helhetsljudet drunknar lite. Lite mer bas skulle inte skada i mina lurar. Trummorna blir lite grötiga Är det riktiga trummor? Jag får liksom känslan av det. Har du dem uppladgda på flera kanaler så du kan mixa om dem lite? Sången är snygg och körerna bra. Låten är snygg och jag gillar arrangemanget. Allt är snyggt förutom breaket som kommer in där vidl 2.13 åter lite...oinspirerat. Kör du på en Les paul? 😆 Edited October 6, 2004 by Egghuvud
Les Paul Posted October 6, 2004 Author Posted October 6, 2004 Tack för feedbacken gubbs! Hehe, ja jag kör på en Les Paul, hur kunde du gissa det... 😆 Det är riktiga trummor inspelat på två kanaler, lite svårjobbat där. Mixade innan dom spelas in på portan, som tyvärr bara har två ingångar. Det var ju kul att du emser tyckte att trummorna var kvantiserade, det tyder ju på en tight trummis. Jag skall kolla på era tips lite grann och se vad man kan lära sig för nytt.
emser Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Hahaha.. ja, ja En för tajt trummis, men det ar kasnke ljudet som lurar mej. (lyssnar med högtalarna i en ibook) Bra låt för övrigt. /emser
emser Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Kolla in vad du gillar livetrummorna på låten "Red skies" som finns här http://www.soundclick.com/bands/7/emsermusic.htm Dom är inspelade med två mikrofoner men det blev rätt sjysst. Trummorna kommer in i andra refrängen. /emser
Egghuvud Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Det var ju kul att du emser tyckte att trummorna var kvantiserade, det tyder ju på en tight trummis. Bara för saken skull så trodde jag ju att det inte var trumplug utan riktiga...Men visst han spelar hyfsat tight. Synd att det bara är två kanaler. Svårt att göra något åt således. Men inte illa ändå 🤪
karl Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Bra låt med bra sång, lite för statiskt trumkomp i min smak, gitarrsolot kan bli bättre försök få till ett annat sololjud med lite mer attack. Jag gillar kompgitarrerna det här dubblerade soundet men kanske att en gitarr skulle ta ackordet på ett annat sätt,typ ett trad. Em och sedan ett Em taget som ett Cmaj barré utan bas så blir det luftigare.....kanske 😏 karl 😳
Recommended Posts