Jump to content
Annons

ASIO4All


JockeMedKniven2

Recommended Posts

Hej!

Jag har Realtek AC97 som ljudkort, och tidigare har ASIO4all funkat fint. Nu senaste månaden har jag inte kunnat spela in nånting, pga andra problem, men nu när de problemen är lösta så funkar inte ASIO4all.

När jag väljer något annat vid "ASIO Driver" så funkar inspelningen, men ger en sjuk latency. Men väljer jag

"ASIO4All v2" så kommer inget ljud fram alls. Det är konstigt, eftersom det har funkat förut. Jag har testat att installera om det och så, men det hjälper inte. Någon som vet vad det kan bero på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har Realtek AC97 som ljudkort, och tidigare har ASIO4all funkat fint. Nu senaste månaden har jag inte kunnat spela in nånting, pga andra problem, men nu när de problemen är lösta så funkar inte ASIO4all.

När jag väljer något annat vid "ASIO Driver" så funkar inspelningen, men ger en sjuk latency. Men väljer jag

"ASIO4All v2" så kommer inget ljud fram alls. Det är konstigt, eftersom det har funkat förut. Jag har testat att installera om det och så, men det hjälper inte. Någon som vet vad det kan bero på?

Installera om...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har Realtek AC97 som ljudkort, och tidigare har ASIO4all funkat fint. Nu senaste månaden har jag inte kunnat spela in nånting, pga andra problem, men nu när de problemen är lösta så funkar inte ASIO4all.

När jag väljer något annat vid "ASIO Driver" så funkar inspelningen, men ger en sjuk latency. Men väljer jag

"ASIO4All v2" så kommer inget ljud fram alls. Det är konstigt, eftersom det har funkat förut. Jag har testat att installera om det och så, men det hjälper inte. Någon som vet vad det kan bero på?

Installera om...

det har jag gjort, som jag skrev i första inlägget. eller menar du cubase? jag har bara testat att installera om asio4all

Link to comment
Dela på andra sajter

snälla, ingen som vet?

jag vill bara kunna aktivera asio4all så jag slipper latencyn. allt är värdelöst tills dess. jag vet ju att det ska funka till mitt ljudkort.

Hmm tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men jag har liknande problem. Ibland fungerar det och jag kan köra vissa låtar med 10ms. Sedan nästa dag så måste jag dra upp latencyn till max och endå hackar låten fast det är samma låt.

Och Spelar ingen roll om jag inte har något i bakgrunden, Det är helt buggigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

snälla, ingen som vet?

jag vill bara kunna aktivera asio4all så jag slipper latencyn. allt är värdelöst tills dess. jag vet ju att det ska funka till mitt ljudkort.

Hmm tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men jag har liknande problem. Ibland fungerar det och jag kan köra vissa låtar med 10ms. Sedan nästa dag så måste jag dra upp latencyn till max och endå hackar låten fast det är samma låt.

Och Spelar ingen roll om jag inte har något i bakgrunden, Det är helt buggigt.

okej, aa det är jobbigt. får nog köpa ett nytt ljudkort. är det nån större skillnad mellan Audiophile 2496 och emu 0404?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag kollade det. Det står att Audio Input/Output är aktiva. Men inte Digital Input/output. Dom är unactive. Men när jag kollar i Asio4all så står det att digital Input är aktivt.

Vet inte hur man aktiverar inputs/outputs i Cubase. Hittar ingen knapp för det direkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...