Jump to content
Annons

steviee-emma


Betyg  

6 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      1


Recommended Posts

Annons

Tja. Basen fungerar inte alls för mig Fattar inte vad du tänkte där riktigt?

Sedan är det lite för mycket sång, jobbigt att det ligger så högt i förhållande till musiken. Det brukar annars vara precis tvärt om.

Det saknas dynamik i ljudbilden. Du borde jobba lite med eq på beatet, som för övrigt blir lite väl monotont. Lyft fram instrumenten och lägg på en riktig bas.

Texten säger jag inte så mycket om, den var väl ärligt menad? Även om det låter lite lustigt. Det är inte lätt att skriva texter på svenska.

LIte charmigt är det hela. Vad har du använt för grejor? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att jag helt klart gillar idén, snygg sångsampling och på det hela taget en ganska kul låt. Men håller med Egghuvud om att basen inte alls fungerar och att beatet blir lite väl monotont. Tycker dessutom att du kan ta det lite lugnare när du rappar, det blir lite skrikigt. Mixa rappen lägre och ta det lite lugnare.

Ser fram mot version 2 av denna låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var inget vidare... Svårt att sätta fingret på vad som var dåligt, men det som fick mig att hoppa upp en bit från stolen var volymen på rappen. Tänk på att jag börjar bli gammal! Fick ju nästan en halv hjärtattack när du satte igång och skråla. Ner med volymen och ratta till ett lite snällare ljud.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om det andra.. Har svårt för rap om det inte är otroligt svängigt (gillar xzibit, common, roots osv) och detta ska väl inte jämföras med dom grabbarna men... Det är dit jag nästan alltid vill om jag skulle prodda rap.. Det är nog mycket därför jag inte gillar detta.

fan detta var den sämsta feedbacken jag någonsin gett tror jag. Sorry för den..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja. Basen fungerar inte alls för mig Fattar inte vad du tänkte där riktigt?

Sedan är det lite för mycket sång, jobbigt att det ligger så högt i förhållande till musiken. Det brukar annars vara precis tvärt om.

Det saknas dynamik i ljudbilden. Du borde jobba lite med eq på beatet, som för övrigt blir lite väl monotont. Lyft fram instrumenten och lägg på en riktig bas.

Texten säger jag inte så mycket om, den var väl ärligt menad? Även om det låter lite lustigt. Det är inte lätt att skriva texter på svenska.

LIte charmigt är det hela. Vad har du använt för grejor? 🙂

hej, Jag är helt amatör på rappa o ja kan inte nått om mixxa, eq o allt sånt ni vet. Därför kan ja fatta att ni har mycket synpunkter om de hela.

Jag har nu köpt en behringer ub802 nått att tänka på när man spelar in ? det ni säger om eq o sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...