Jump to content
Annons

Cubase "pausas"


rockdemon

Recommended Posts

När jag öppnar eller rör något annat progam så pausas cubase, alltså allting. även om jag sparar nånting i cubase och klickar på ett annat program så stoppas sparningen och bara det som sparats fram tills dess sparas. det måste ju vara någon inställning men jag hittar den inte. skit irriterande när man lyssnar på något i cubase och ska öppna ex. explorer eller vad som helst och cubase iom blir tyst tills man klickar på det igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hmm......Vet faktiskt inte om jag testat detta. Att spela upp något i cubase och starat ett annat program, jag har ju bara Cubase i studion.

Hjälper det dig att ha " release asio in bakground" ibockad?

var hittar jag denna inställning? Ja på kompisens dator så är det inte samma problem, det är extra irriterande när man har en låttext i "Anteckningar" när man spelar in. usch o blä

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm......Vet faktiskt inte om jag testat detta. Att spela upp något i cubase och starat ett annat program, jag har ju bara Cubase i studion.

Hjälper det dig att ha " release asio in bakground" ibockad?

var hittar jag denna inställning? Ja på kompisens dator så är det inte samma problem, det är extra irriterande när man har en låttext i "Anteckningar" när man spelar in. usch o blä

Kan inte minnas hur det ser ut i andra versioner, men i SX3 hittar du 'Release ASIO in background' under Devices -> Device Setup -> VST Audiobay. Men det ska ligga på ungefär samma ställe i tidigare Cubase-versioner om jag inte missminner mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...