Jump to content
Annons

Hur höjer/sänker man volymen på en del av ett spår?


honsfoder

Recommended Posts

Hej!

Någon som vet hur man ändrar volymen i "en del" av ett spår tex Audio01..

Det är nämligen så att jag spelat in gitarrerna vid olika tillfällen och därefter olika volym..

Måste man skapa nya audiospår och sedan lägga över delar av det inspelade och sen ändra volymen därifrån för att "matcha" volymen med dom befintliga?

Korkat att spela in med olika volym jag vet.. igentligen kanske det bästa är om jag spelar om gitarrerna i ett svep. Men jag är lat idag.

Tacksam för svar.=) =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Någon som vet hur man ändrar volymen i "en del" av ett spår tex Audio01..

Det är nämligen så att jag spelat in gitarrerna vid olika tillfällen och därefter olika volym..

Måste man skapa nya audiospår och sedan lägga över delar av det inspelade och sen ändra volymen därifrån för att "matcha" volymen med dom befintliga?

Korkat att spela in med olika volym jag vet.. igentligen kanske det bästa är om jag spelar om gitarrerna i ett svep. Men jag är lat idag.

Tacksam för svar.=) =)

Det enklaste sättet är att automatisera volymreglaget. Nu arbetar jag i och för sig inte i Cubase, men det ska nog gå. Antingen spelar du in automatiseringen och justerar reglaget, eller så ritar du in den volymändring du önskar i automatiseringskurvan. 😲

Redigerat av TacoBodin
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan antingen bara trycka på spåret och dra ner den blåa markören

eller så automatiserar du volymen.

Tryck på det lilla pluset längst ner till vänster (eller höger) på spåret, du vet

där vid monitor och record knappen.

Sen ritar du bara in volymen, om jag inte minns fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Det finns flera olika metoder. Man kan klippa i sär delarna och sedan normalisera delarna var för sig.

Ett annat sätt är de volymhantagen som finns. Eller automatisera med volymen.

Bäst detal koll har man med den utökade hantagen.Markera delen du vill justera.

audio->event-to-parts.

Öppna sedan part-editorn med ctrl-e.

Med pennan kan du sedan "rita" volym kurvan.

Ändrar man med part-editorn är sedan volym automatiseringen "fri" att använda för det den är till för, Dvs mixningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns flera olika metoder. Man kan klippa i sär delarna och sedan normalisera delarna var för sig.

Ett annat sätt är de volymhantagen som finns. Eller automatisera med volymen.

Bäst detal koll har man med den utökade hantagen.Markera delen du vill justera.

audio->event-to-parts.

Öppna sedan part-editorn med ctrl-e.

Med pennan kan du sedan "rita" volym kurvan.

Ändrar man med part-editorn är sedan volym automatiseringen "fri" att använda för det den är till för, Dvs mixningen.

tackar för alla svar, ni är underbara.=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...