Jump to content
Annons

Hur sjunger man så? inlärning


Spetsnaz

Recommended Posts

Annons
Hej, jag undrar om det är någon som sjunger som han (ungefär) och kan ge lite tips hur man kan träna upp rösten som så? 🙂

http://www.myspace.com/ecutunes

Första steget borde väl vara, som med allt annat, att du lyssnar in dig ordentligt på den sångstilen och försöker härma så gott det går. Sen är det nog bra om du kan få kontakt med en sångare som kan ge dig tips (kanske t.o.m. lektioner). Att förklara i ord på ett forum hur man gör för att lära sig sjunga sådär är nog inte speciellt lätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bulgrim (oregistrerad)

Japp, som Jarlo säger, kolla in klassisk root-reggae eller hur man klassificerar detta! (Lät riktigt bra förresten, minnen från Blacka Musik & 80-talets mitt 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Men..Ja det är inte så enkelt att få kontakt med folk sm sjunger reggae över huvud taget tkr jag. kan någon hjälpa mig 🙂

Prova att skicka ett meddelande till den där killen som hade myspace-sidan. Om inte han kan hjälpa dig kanske han känner nån som kan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men..Ja det är inte så enkelt att få kontakt med folk sm sjunger reggae över huvud taget tkr jag. kan någon hjälpa mig 🙁

Prova att skicka ett meddelande till den där killen som hade myspace-sidan. Om inte han kan hjälpa dig kanske han känner nån som kan...

Han sa att han först lärde sig rappa ganska snabbt på kreol/eng sen är det så (som han säger) att rökningen har förstört hans röst. Inte gräs, tobak 🙂

Men han kunde inte förklara genom mail sa han 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Men..Ja det är inte så enkelt att få kontakt med folk sm sjunger reggae över huvud taget tkr jag. kan någon hjälpa mig 🙁

Prova att skicka ett meddelande till den där killen som hade myspace-sidan. Om inte han kan hjälpa dig kanske han känner nån som kan...

Han sa att han först lärde sig rappa ganska snabbt på kreol/eng sen är det så (som han säger) att rökningen har förstört hans röst. Inte gräs, tobak 🙂

Men han kunde inte förklara genom mail sa han 😏

Fråga om han kan tänka sig att ge lektioner då? Eller om han känner nån som har lust?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han sa att han först lärde sig rappa ganska snabbt på kreol/eng sen är det så (som han säger) att rökningen har förstört hans röst. Inte gräs, tobak 🙂

Men han kunde inte förklara genom mail sa han 😏

Låter inte så vettigt att ta lektioner av honom om han använder en förstörd röst. Det vill man ju inte lära sig. Bättre då att ta lektioner av någon sångpedagog som har mycket erfarenheter av att lägga effekter på rösten. Och då pratar jag inte om digitala effekter utan muskulära/akustiska effekter i halsen.

Den här boken kan vara ett tips, den tar upp en hel del sådant: Komplett Sångteknik

Ännu mer om boken här.

Link to comment
Dela på andra sajter

herbz (oregistrerad)

Yo ECU här..

Kul o se att musiken blir diskuterad hehe..

så här ligger det till med rösten..

Jag har ALLTID haft en röst större än Jag själv.

don't match up with my body size men så e d:P

min röst e inte paj..jag kan sjunga tonrent på ett antal olika stylez om ja skulle vilja d..(checka live)

så skipa den teorin...jag röker inte cigg längre...dat gone!...rökte 2 år och det krävs mer än så för att paja den.

började köra så här innan ja rökte cigg..finns gamla recordings proving that..

min röst e healthy...och precis som den ska va

När Jag började köra så körde jag bara improvisering..

dat is how u learn..

Alla har någonting speciellt vare sig vi snackar om sport musik etc etc blabla--

Jag använder min fördel..det grova i min röst..och min energy..

Det skulle inte funka för mig o köra r kelly grejer direkt if u see my point.

ta din röst o sjung på alla sätt du kan och lyssna..

ett tips från mig

försök inte gå efter en speciell röst..

utforska rösten du har o se vad du kan göra av den...hitta din röst..

finns många sätt att sjunga på alla kan inte sjunga på alla sätt men alla kan nåt sätt..

hitta DIN röst-

ha tålamod o sjung på o lyssna så kommer du nog komma fram till nåt fett gäller bara att hitta sin grej.

Jag e hypad och har grov röst därför har jag en bra placering i den här sortens style..

ni som diggar musiken keep u eyez and ears open more 2 come..Jag hoppas mitt inlägg här hjälpte din search spetsnaz..

Good luck !

tarelungt..

\ECU

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisgroove (oregistrerad)

Sant så sant ECU.

Nu ska inte jag komma och snacka om att jag är expert på röster och sånt, jag är ju trots allt bara en producent. 😕

Men jag kan där emot säga att det är inte det enda sättet ECU kan sjunga på. Har hört honom live ett x-antal gånger och det är bra grejjer!

Keep droppin' them heavy tunes bredren!

Bless / A. Roach.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yo ECU här..

Kul o se att musiken blir diskuterad hehe..

så här ligger det till med rösten..

Jag har ALLTID haft en röst större än Jag själv.

don't match up with my body size men så e d:P

min röst e inte paj..jag kan sjunga tonrent på ett antal olika stylez om ja skulle vilja d..(checka live)

så skipa den teorin...jag röker inte cigg längre...dat gone!...rökte 2 år och det krävs mer än så för att paja den.

började köra så här innan ja rökte cigg..finns gamla recordings proving that..

min röst e healthy...och precis som den ska va

När Jag började köra så körde jag bara improvisering..

dat is how u learn..

Alla har någonting speciellt vare sig vi snackar om sport musik etc etc blabla--

Jag använder min fördel..det grova i min röst..och min energy..

Det skulle inte funka för mig o köra r kelly grejer direkt if u see my point.

ta din röst o sjung på alla sätt du kan och lyssna..

ett tips från mig

försök inte gå efter en speciell röst..

utforska rösten du har o se vad du kan göra av den...hitta din röst..

finns många sätt att sjunga på alla kan inte sjunga på alla sätt men alla kan nåt sätt..

hitta DIN röst-

ha tålamod o sjung på o lyssna så kommer du nog komma fram till nåt fett gäller bara att hitta sin grej.

Jag e hypad och har grov röst därför har jag en bra placering i den här sortens style..

ni som diggar musiken keep u eyez and ears open more 2 come..Jag hoppas mitt inlägg här hjälpte din search spetsnaz..

Good luck !

tarelungt..

\ECU

Jävlar ^^ Meddelande från ECU, 🙂

tack för tipsen men är den NÅGOT jag ska tänka på änatt hitta min röst?. älskar din musik 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

herbz (oregistrerad)

give thanks!

Det enda bra jag kan säga är sjung sjung sjung träna träna träna...precis som muskler när man e trött o inte pallar e d bara träna lite till..

vill man vara stark är det bara bita ihop.

träna olika sätt att sjunga.

olika flows röster osv.

Jag har inte tagit en enda musik lektion hela mitt liv o d funkade för mig:P

Fett me tålamod...När du tränat på ett tag så kommer du snart komma på nyare sätt o tekniker som funkar bättre me din röst och får den och låta bättre etc.

det är simpelt egentligen...det du inte e nöjd me..träna på!

uttal ..sångröst\sångteknik..whatever

Du kommer nå fram till bra saker ska du se ..kör me en mic på några beats ett tag i typ 30 min(säger vi)

sen när du känner för det..samma dag eller dagen efter...träna igen..håll igång shittet o va tålamodig så kommer du definitivt få se framsteg..

Dom här ''träningspassen'' kan hjälpa mycket trust me..

Det här är nog dom bästa tipsen Jag kommer komma på..

search and u shall find!

Tare lungt o lycka till.

bless\ECU

Link to comment
Dela på andra sajter

give thanks!

Det enda bra jag kan säga är sjung sjung sjung träna träna träna...precis som muskler när man e trött o inte pallar e d bara träna lite till..

vill man vara stark är det bara bita ihop.

träna olika sätt att sjunga.

olika flows röster osv.

Jag har inte tagit en enda musik lektion hela mitt liv o d funkade för mig:P

Fett me tålamod...När du tränat på ett tag så kommer du snart komma på nyare sätt o tekniker som funkar bättre me din röst och får den och låta bättre etc.

det är simpelt egentligen...det du inte e nöjd me..träna på!

uttal ..sångröst\sångteknik..whatever

Du kommer nå fram till bra saker ska du se ..kör me en mic på några beats ett tag i typ 30 min(säger vi)

sen när du känner för det..samma dag eller dagen efter...träna igen..håll igång shittet o va tålamodig så kommer du definitivt få se framsteg..

Dom här ''träningspassen'' kan hjälpa mycket trust me..

Det här är nog dom bästa tipsen Jag kommer komma på..

search and u shall find!

Tare lungt o lycka till.

bless\ECU

thx man 😏

vem vet om nåt år så äger ja dig 😉 haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...