Lemmi (oregistrerad) Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 Hej, jag har haft min "M-Audio Keystation 49e" i flera år, den funkade bra ända tills jag fick en ny dator. Problemet är att efter att jag spelat ett tag på den så bara hänger den sig. Och det är ju inte så kul när man är mitt uppe i en låt! Då blir jag tvungen att starta om och börja om igen och hoppas på det bästa... Förut hände det lite då och då men nu händer det hela tiden, har formaterat om datorn och så men det hjälper inte. Jag använder "XP Home Edition", ljukort: "SB X-Fi Audio" och FL Studio. Har både provat med ASIO och DirectSound men hänger sig vilket som. På min gamla dator hade jag "XP Pro" och "Audigy 2". Tacksam för hjälp!
maart (oregistrerad) Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 Lemmi sa: Hej, jag har haft min "M-Audio Keystation 49e" i flera år, den funkade bra ända tills jag fick en ny dator. Problemet är att efter att jag spelat ett tag på den så bara hänger den sig. Och det är ju inte så kul när man är mitt uppe i en låt! Då blir jag tvungen att starta om och börja om igen och hoppas på det bästa... Förut hände det lite då och då men nu händer det hela tiden, har formaterat om datorn och så men det hjälper inte. Jag använder "XP Home Edition", ljukort: "SB X-Fi Audio" och FL Studio. Har både provat med ASIO och DirectSound men hänger sig vilket som. På min gamla dator hade jag "XP Pro" och "Audigy 2". Tacksam för hjälp! Hej Har du dubbla processorkärnor på den nya datorn? Prova i så fall att öppna Aktivitetshanteraren (crtl + alt + delete), gå till fliken med processer, högerklicka på processen det gäller (mjukvarusynt om du använder någon sån, annars kanske FL studio) och välj "Ange processortilldelning...". Avmarkera så att bara en av rutorna är ikryssad. -m
Gilbert Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 Prova byta USB-port (och koppla inte via USB-hubb). Du borde även fundera på att köpa ett ljudkort t ex Audiopile 24/96 eller 192.
Lemmi (oregistrerad) Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Citat HejHar du dubbla processorkärnor på den nya datorn? Prova i så fall att öppna Aktivitetshanteraren (crtl + alt + delete), gå till fliken med processer, högerklicka på processen det gäller (mjukvarusynt om du använder någon sån, annars kanske FL studio) och välj "Ange processortilldelning...". Avmarkera så att bara en av rutorna är ikryssad. -m Jag har nu provat i några dagar att köra med en processorkärna. Först trodde jag att det funkade men har hängt sig ett antal gånger och nu har den hängt sig tre gånger inom loppet av en timme. Tack ändå! Citat Prova byta USB-port (och koppla inte via USB-hubb). Jag har provat flera USB-portar men den hänger sig ändå. Menar du intern eller extern USB-hubb då?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.