supreme85 Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 (redigerat) jag har precis köpt en behringer ultra metal UM300 men va ute efter en um 100 och nu undrar jag om jag gjorde rĂ€tt val nĂ€r jag köpte 300 istĂ€llet för 100 och vad Ă€r skillnaden pĂ„ dom?? //Supreme đ Redigerat 29 december 2007 av supreme85
Desecrated Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Mera krÀm i 300. 3 myror Àr fler Àn 1 elefant.
supreme85 Postat 30 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 30 december 2007 (redigerat) okay... har upptĂ€ckt att jag fĂ„r miss ljud nĂ€r jag anvĂ€nder fler strĂ€ngar Ă„t gĂ„ngen det typ piper och Ă„ter som en Ă€nda röra om ni fattar vad jag menar , nĂ€r jag spelar med pedalen pĂ„ kan det ha och göra med förstĂ€rkaren kanske ?? har en skit förstĂ€rkare nu kostade typ 1000 kronor kustom arrow 16 har bara spelat 1 Ă„r sĂ„ kan vara det med đ fundarar pĂ„ att uppdradera mig lite till en Peavey Gitarrcombo Bandit II Gitarrcombo Ă€r det ett bra val?? đ /supreme đ Redigerat 30 december 2007 av supreme85
JJRockford Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Gitarren spelar ju vĂ€ldigt stor roll för hur det lĂ„ter ocksĂ„, framför allt mickarna. Missljudet tyder pĂ„ nĂ„got av tre saker, eller en kombination av valfria; För mycket gain, för mycket diskant eller fel pĂ„ pedalen đ Peavey gör bra förstĂ€rkare. Andra som kan vara vĂ€rda att kolla in Ă€r t ex Vox Valvetronix och Line6 Spider. Finns i flera olika modeller och storlekar.
Apep Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 fundarar pĂ„ att uppdradera mig lite till en Peavey Gitarrcombo Bandit II Gitarrcombo Ă€r det ett bra val?? đ /supreme đ Bandit Ă€r en bra stĂ€rkare, skönt ljud. Om man vill lĂ€gga nĂ„gra kr mer sĂ„ finns Orange tiny terror top + lĂ„da pĂ„ jam för 6000kr, vilket Ă€r en riktigt fin stĂ€rkare tycker jag iaf. grymt ljud. Check it out!
Desecrated Postat 31 december 2007 Postat 31 december 2007 behringer har en liten combo med inbyggda digitala effekter, pÄ lÄga till normalhöga nivÄr lÄter den jÀttebra och det gÄr att spela in med den ocksÄ, ska du dock spela live eller repa med en vÄldsam trummis sÄ finns det bÀttre stÀrkare.
supreme85 Postat 31 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 31 december 2007 (redigerat) Gitarren spelar ju vĂ€ldigt stor roll för hur det lĂ„ter ocksĂ„, framför allt mickarna. hmm jassĂ„ tror inte att Ă€r fel pĂ„ pedalen Btw har en ibanez RGR320EX tack för tipsen đ ska ner och lira lite pĂ„ onsdag sĂ„ fĂ„r vi ser vad det för amp fundarar Ă€ven pĂ„ att köpa en line 6 pocket pod:P Redigerat 31 december 2007 av supreme85
JJRockford Postat 1 januari 2008 Postat 1 januari 2008 Har inte sĂ„ stor erfarenhet av Ibanez gitarrer, har aldrig fastnat för dom. Den enda jag spelat pĂ„ lite mer pĂ„ Ă€r min Destroyer (Ibanez version pĂ„ Explorer) frĂ„n tidigt 80-tal. Den original-micken var inte speciellt rolig, bytade ut den mot en Seymour Duncan Distorsion. Prova med samma instĂ€llningar och en annan gitarr och se om du mĂ€rker nĂ„gon skillnad! Prova Ă€ven olika mickkombinationer pĂ„ din egen gitarr och vrid lite pĂ„ ton-kontrollen. Annars kan det vara en bra idĂ© att sĂ€tta dig i lugn och ro och fundera pĂ„ vad det Ă€r du verkligen behöver för utrustning/rigg? SjĂ€lv brukar jag nog övervĂ€ga, prova och fundera under 1-3 mĂ„naders tid nĂ€r jag ska köpa nĂ„got nytt. Detta har inneburit att jag ytterst sĂ€llan gjort nĂ„gra köp jag Ă„ngrar, Ă€ven om det hĂ€nt. Man kan ju ha otur nĂ€r man tĂ€nker đ Men det finns en hel del frĂ„gor man kan stĂ€lla sig innan man börjar köpa utrustning; Vad ska den anvĂ€ndas till? Repa, gigs, inspelningar, öva hemma? Vad gillar jag för typ av ljud? HĂ„rdrock, country, jazz? Kan ofta löna sig att kolla in vad ens favoritgitarrister anvĂ€nder för utrustning; Ăven om man inte har rĂ„d att kopiera deras rigg, sĂ„ kan det Ă€ndĂ„ ge bra hĂ€nvisning om vad för ljudkaraktĂ€r man gillar. Ălskar man Zakk Wylde sĂ„ blir man _förmodligen_ mer nöjd med en Marshall-stĂ€rkare Ă€n en frĂ„n Fender. O s v. Vad har jag för kontrollbehov; AlltsĂ„, hur mĂ„nga ljud behöver jag ha tillgĂ„ng till i en viss situation? Spelar man Ramones sĂ„ Ă€r man förmodligen inte intresserad av ett kunna vĂ€xla mellan massa olika ljud. Och tvĂ€rtom, spelar man med t ex ett coverband kanske man kĂ€nner att man behöver ha tillgĂ„ng till 20-30 ljud pĂ„ en spelning. För min del sĂ„ behöver jag t ex en harmonizer nĂ€r vi Ă€r ute och spelar. Det hjĂ€lpte verkligen till att minimera utbudet av utrustning att vĂ€lja pĂ„. Fyll gĂ€rna pĂ„!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.