Jump to content
Annons

Arbetsgivarintyg till A-kassan


Benke

Recommended Posts

Är det någon mer än jag som är medlem i musikerförbundet och musikernas a-kassa som tvingas stämpla mellan anställningar etc och som stör sig på deras krav på inskickade arbetsgivarintyg?(väldans lång mening) Man måste ringa varenda liten krogägare, jazzklubbsordförande, pastorsexpidition osv för att sedan försöka få dom att printa ut ett intyg från nätet, för att sedan fylla i detta korrekt, för att sedan skicka det hem till en själv.(nästan ännu längre) Så får man kolla igenom det, betala porto och skicka det till a-kassan. Det blir ju ett antal intyg om man som jag försöker livnära sig på att frilansa som musiker. 😆

Är det någon som känner igen sig? Någon som har några tankar/idéer?

En idé vore att ha nåt system där arbetsgivaren kan fylla i ett intyg via internet. Och att krogägare etc.(folk som anställer musiker) visste om detta så att man inte behövde ringa och påminna 3 ggr.

Tänkte att jag skulle skriva in en förfrågan i ämnet till a-kassan, ville kolla med er om ni hade några bra idéer! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag är inte medlem, men jag skulle nog printa ut intyg själv och ta med till spelningarna. De fyller i på plats och jag får med mig intyget hem direkt. Det känns enklare än att behöva jaga människor i efterhand.

Sant! Men det är sällan självaste krogägaren är där på kvällen. Det brukar ju också ha en förmåga att bli rätt stressigt och sent när man ska rodda på o av etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan alltid i sådana fall så handlar det ju om att din arbetsgivare ska styrka intyget med en namnteckning och det är nog det som blir det lilla problemet.

Så visst vore det smidigt om arbetsgivaren kunde sköta det, men jag tror inte att det fungerar praktiskt, än så länge. På samma sätt så är du ju själv inne på det; Hur många intyg skulle komma in om det bara låg an på arrangören? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...