Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag är på G med att byta min Ibanez Artcore AFS75T mot en Jay Turser JT-200 Serpent.

Jag hade egentligen tänkt att sälja Ibanezen för runt 2800 (norska kroner) och runt det kan jag få, men så såg jag Jay Tursern och fan, svag för snygga guror som man är så.. Killen ville egentligen ha 3500:- för den.

Ja, nu tänkte jag höra om det är någon som har några erfarenheter av Jay Turser, jag har aldrig spelat på någon själv. Jag har inte ens hunnit sätta mig in i vad en sån kostar begagnad, nån som vet? Är det ett dumt byte? Jag behöver egentligen inte mer gitarrer, men de är ju bara SÅÅÅ snygga och sexiga 🙂

Alla erfarenheter mottages tacksamt 😄

Annons
Postat

Jag vet ingenting om gitarren, men den var grymt snygg iaf, det får jag hålla med om 😊

Hur låter/känns den då?

• 2 veckor senare...
Postat

Tackar som frågar 😉

Jodå, den känns råskön och jag har ingenting att anmärka på ljudet. Vi håller på att spela in lite smått för tillfället och vid flera tillfällen har jag använt Jay Tursern istället för min Gibson Les Paul Standard. Kanske det i och för sig säger mer om min passion för snygga gitarrer (snygg är ju såklart en smaksak) än om att den är bättre ljudmässigt, vad vet jag 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.