Jump to content
Annons

Bra trumplugg?

Recommended Posts

creel (oregistrerad)
Postat

Jag hittar ingen virvel som lÄter bra i varken EZDrummer eller Addictive Drums.

Är ute efter ett helt torrt ljud som lĂ„ter bra, bra inspelat. I EZ Ă€r det bara mesvirvlar och dessutom Ă€r de inte helt torra, och det Ă€r för mycket eq och skit frĂ„n början hör jag. I AD har jag hittat en virvel som lĂ„ter bra (Pearl Ferrone 6.5", som jag pitchat lite), men jag tror jag kan hitta bĂ€ttre i andra trumpluggar.

Vilka trumpluggar bör jag kolla in för att hitta bra grundljud pÄ virvlarna? BFD? Vad finns mer?

Och ifrÄgasÀtt nu inte varför jag inte nöjer mig med EZD:s grejer.

Tack pÄ förhand!

• Gilla 1
Annons
Postat

Jag ifrÄgasÀtter inte ditt val nu, jag ger bara ett tips...

Lyssna pĂ„ alla presets som finns. Hittar du bland dom en virvel du gillar: kolla hur dom har gjort! Kanske ett tips mer till sĂ„dana nybörjare som mig, men Ă€ndĂ„... 😊

creel (oregistrerad)
Postat

AlltsÄ, jag ska sampla en virvel och nÀr jag gör det har jag bara virvelkanalen pÄ, virvelB (undersida) drar jag ner ganska mycket. Och dÄ vill jag ha en virvel som Àr tajt "in your face", inte en som lÄter "klick" och lÄter allmÀnt tunnt.

SÄ presets spelar ingen roll, eftersom jag ÀndÄ ska ha helt torrt. (nÀr jag jobbar med trumpluggen dvs)

Jag lÀgger ju pÄ reverb osv i efterhand.

KillwithSkill: Var hittar du custom? Du snackar om expansionskit till EZ? Vintage Rock hittar jag pÄ deras sida men inte Custom? Tveksam till att nÄt sÄnt ska funka för det ska vara mycket snÀrt i virveln.

Jag lyssnade pÄ DFH2 nyss faktiskt, inte alls speciellt imponerad. LÄter som en liten förbÀttring mot gamla DFH bara. LÄter fortfarande "ahh det Àr DFH-trummor" om det.

Postat
AlltsÄ, jag ska sampla en virvel och nÀr jag gör det har jag bara virvelkanalen pÄ, virvelB (undersida) drar jag ner ganska mycket. Och dÄ vill jag ha en virvel som Àr tajt "in your face", inte en som lÄter "klick" och lÄter allmÀnt tunnt.

SÄ presets spelar ingen roll, eftersom jag ÀndÄ ska ha helt torrt. (nÀr jag jobbar med trumpluggen dvs)

Jag lÀgger ju pÄ reverb osv i efterhand.

KillwithSkill: Var hittar du custom? Du snackar om expansionskit till EZ? Vintage Rock hittar jag pÄ deras sida men inte Custom? Tveksam till att nÄt sÄnt ska funka för det ska vara mycket snÀrt i virveln.

Jag lyssnade pÄ DFH2 nyss faktiskt, inte alls speciellt imponerad. LÄter som en liten förbÀttring mot gamla DFH bara. LÄter fortfarande "ahh det Àr DFH-trummor" om det.

Kolla hĂ€r: http://www.toontrack.com/custom_vintage.asp 😊

Postat

Är ute efter ett helt torrt ljud som lĂ„ter bra, bra inspelat. I EZ Ă€r det bara mesvirvlar och dessutom Ă€r de inte helt torra, och det Ă€r för mycket eq och skit frĂ„n början hör jag. I AD har jag hittat en virvel som lĂ„ter bra (Pearl Ferrone 6.5", som jag pitchat lite), men jag tror jag kan hitta bĂ€ttre i andra trumpluggar.

Vilka trumpluggar bör jag kolla in för att hitta bra grundljud pÄ virvlarna? BFD? Vad finns mer?

Tack pÄ förhand!

Kolla in Big Fucking Drums.

Postat

Tack pÄ förhand!

Alternativ kanske blir att hyra in dig nĂ„nstans och göra samplingen pĂ„ riktiga grejor. Spelade med en triggad och avgrundsdjup Sonorvirvel en gĂ„ng, men tyvĂ€rr kan jag inte komma pĂ„ var den kom ifrĂ„n 😊

creel (oregistrerad)
Postat

Har lyssnat lite pĂ„ virvlarna pĂ„ Fxpansions sida (BFD) och de kan nog lĂ„ta rĂ€tt bra torrt! 🙂

SÄ nu ska BFD prövas.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.