Jump to content
Annons

Surr i mina monitorer


Dado

Recommended Posts

Jag blir galen..

När jag kopplar in en extern bildskärm (via en dvi kabel) till min macbook pro så har jag ett jäkla surr* i mina aktiva monitorer, varför?

Hej alla!

Har samma problem som personen ovan hade!Fick inte ut nåt av hans tråd så därför vänder jag mig till er!

Har en extern skärm som är kopplad till macbook!Det är riktigt irriterande!

Hoppas att jag slipper flytta mina aktiva monitorer då det är ont om plats på bordet!

Mao..Hjälp brorsan 😉 ..TACK

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag blir galen..

När jag kopplar in en extern bildskärm (via en dvi kabel) till min macbook pro så har jag ett jäkla surr* i mina aktiva monitorer, varför?

Hej alla!

Har samma problem som personen ovan hade!Fick inte ut nåt av hans tråd så därför vänder jag mig till er!

Har en extern skärm som är kopplad till macbook!Det är riktigt irriterande!

Hoppas att jag slipper flytta mina aktiva monitorer då det är ont om plats på bordet!

Mao..Hjälp brorsan 😉 ..TACK

Inga svar än..Hade förväntat mig massor! NI är säkert kvällströtta.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det är en jordloop (brum) eller mer ett brus?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_loop_(electricity)

Är det en CRT-skärm? Försvinner surret när du stänger av skärmen?
Har du jordat eller ojordat...?
Finns det en transformator nära en spänningskälla för din utrustning (audiokablar, dator, bildskärm)?

GILBERT--det är någ mera som en blandning av ljud och brus

OSIRIS---Det är ne TFT 19" wide skärm

CLAES ---Jag har jordat hemma

IMPLASTICYDE--Nej,ingen transformator nära

Brus/ljud försvinner om jag drar ut mini-dvi från macbooken eller fäller ner skärmen på den!

Vad göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan göra det. Prova att slita ut allt som inte behövs (och kör på batteri och utan trafo till FireBoxen).

Har provat att köra macbooken på batteri och fireboxen utan sladd men fortfarande samma problem.

Är lite sent på kvällen att koppla bort alla el sladdar men kan försöka imorgon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan göra det. Prova att slita ut allt som inte behövs (och kör på batteri och utan trafo till FireBoxen).

Har provat att köra macbooken på batteri och fireboxen utan sladd men fortfarande samma problem.

Är lite sent på kvällen att koppla bort alla el sladdar men kan försöka imorgon!

Tack för alla svar!Börjar bli sent!

Provar imorgon igen.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan göra det. Prova att slita ut allt som inte behövs (och kör på batteri och utan trafo till FireBoxen).

Har provat att köra macbooken på batteri och fireboxen utan sladd men fortfarande samma problem.

Är lite sent på kvällen att koppla bort alla el sladdar men kan försöka imorgon!

Tack för alla svar!Börjar bli sent!

Provar imorgon igen.. 😄

Nu är jag här igen!Kommer inte vidare med mitt problem!Var på 4sound idag och dem trodde att det var jord fel!

Jag tog en annan skarvsladd och kopplade in den men fortfarande samma skit!

Kommer snart att ge upp känns det som!

Kan det vara nåt fel på skärmen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...