Jump to content
Annons

Ska jag byta? Sälja eller byta rakt av?


Bulldozer

Recommended Posts

God dag!

Tankarna har gått runt och jag har funderat på att byta förstärkare. Dock är jag inte så jättehaj på förstärkare (visst kan man en del men... 🙂).

Nå! Till sak! Jag äger en Marshall 6101LE Combo (1x12") och en 6912LE Låda (1x12"). Båda är de limiterade utgåvorna i blå vinyl och brass/guld-loggan.

Vad kan de tänkas säljas för idag? Är det knäppt att tro att jag kan byta mot en Mesa Boogie Dual/Triple Rectifier? Eller är det jag som är dum i huvudet OM jag byter?

Hoppas någon är insatt i skiten! 🙂

Ha en trevlig dag.

/Bulldozer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
God dag!

Tankarna har gått runt och jag har funderat på att byta förstärkare. Dock är jag inte så jättehaj på förstärkare (visst kan man en del men... 😳).

Nå! Till sak! Jag äger en Marshall 6101LE Combo (1x12") och en 6912LE Låda (1x12"). Båda är de limiterade utgåvorna i blå vinyl och brass/guld-loggan.

Vad kan de tänkas säljas för idag? Är det knäppt att tro att jag kan byta mot en Mesa Boogie Dual/Triple Rectifier? Eller är det jag som är dum i huvudet OM jag byter?

Hoppas någon är insatt i skiten! 😉

Ha en trevlig dag.

/Bulldozer

Folk har ju konstiga värderingar idag, men jag tror inte att du kan byta rakt av mot en schysst dual/triple rectifier-stack i alla fall, då folk verkar vilja ha överpriser för dom. Mesa prylar har ju aldrig varit kända för att vara billiga och sen finns det ju inte så många till salu heller. Skulle jag vara du så skulle jag inte byta då jag älskar ljudet och möjligheterna med 6100 serien, men allt beror ju på vilket ljud du vill ha. 6100LE topparna har ju gått på ca 6000 - 8000 senaste åren så runt en 8000 borde du väl kunna få för din setup. Själv köpte jag en Engl Screamer 50 1x12 för ett gäng pengar och jag är mer än nöjd men suget har alltid funnits kvar för en 6100 eller Engl Powerball/savage, så hittar du rätt köpare så får du nog mer pengar än om du säljer till första bästa som bara vill ha en marshall.

Link to comment
Dela på andra sajter

God dag!

Tankarna har gått runt och jag har funderat på att byta förstärkare. Dock är jag inte så jättehaj på förstärkare (visst kan man en del men... 😳).

Nå! Till sak! Jag äger en Marshall 6101LE Combo (1x12") och en 6912LE Låda (1x12"). Båda är de limiterade utgåvorna i blå vinyl och brass/guld-loggan.

Vad kan de tänkas säljas för idag? Är det knäppt att tro att jag kan byta mot en Mesa Boogie Dual/Triple Rectifier? Eller är det jag som är dum i huvudet OM jag byter?

Hoppas någon är insatt i skiten! 😉

Ha en trevlig dag.

/Bulldozer

Folk har ju konstiga värderingar idag, men jag tror inte att du kan byta rakt av mot en schysst dual/triple rectifier-stack i alla fall, då folk verkar vilja ha överpriser för dom. Mesa prylar har ju aldrig varit kända för att vara billiga och sen finns det ju inte så många till salu heller. Skulle jag vara du så skulle jag inte byta då jag älskar ljudet och möjligheterna med 6100 serien, men allt beror ju på vilket ljud du vill ha. 6100LE topparna har ju gått på ca 6000 - 8000 senaste åren så runt en 8000 borde du väl kunna få för din setup. Själv köpte jag en Engl Screamer 50 1x12 för ett gäng pengar och jag är mer än nöjd men suget har alltid funnits kvar för en 6100 eller Engl Powerball/savage, så hittar du rätt köpare så får du nog mer pengar än om du säljer till första bästa som bara vill ha en marshall.

Jag glodde runt lite på ebay och såg min combo (utan cabinetten) för £1999.

Eftersom jag inte är intresserad av att byta ut mina Gibson-humbuckers på min Les Paul Custom så är jag ute efter det mer feta metal-ljudet en Mesa kan leverera.

Har du något annat tips annars? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

God dag!

Tankarna har gått runt och jag har funderat på att byta förstärkare. Dock är jag inte så jättehaj på förstärkare (visst kan man en del men... 🙂).

Nå! Till sak! Jag äger en Marshall 6101LE Combo (1x12") och en 6912LE Låda (1x12"). Båda är de limiterade utgåvorna i blå vinyl och brass/guld-loggan.

Vad kan de tänkas säljas för idag? Är det knäppt att tro att jag kan byta mot en Mesa Boogie Dual/Triple Rectifier? Eller är det jag som är dum i huvudet OM jag byter?

Hoppas någon är insatt i skiten! 😄

Ha en trevlig dag.

/Bulldozer

Folk har ju konstiga värderingar idag, men jag tror inte att du kan byta rakt av mot en schysst dual/triple rectifier-stack i alla fall, då folk verkar vilja ha överpriser för dom. Mesa prylar har ju aldrig varit kända för att vara billiga och sen finns det ju inte så många till salu heller. Skulle jag vara du så skulle jag inte byta då jag älskar ljudet och möjligheterna med 6100 serien, men allt beror ju på vilket ljud du vill ha. 6100LE topparna har ju gått på ca 6000 - 8000 senaste åren så runt en 8000 borde du väl kunna få för din setup. Själv köpte jag en Engl Screamer 50 1x12 för ett gäng pengar och jag är mer än nöjd men suget har alltid funnits kvar för en 6100 eller Engl Powerball/savage, så hittar du rätt köpare så får du nog mer pengar än om du säljer till första bästa som bara vill ha en marshall.

Jag glodde runt lite på ebay och såg min combo (utan cabinetten) för £1999.

Eftersom jag inte är intresserad av att byta ut mina Gibson-humbuckers på min Les Paul Custom så är jag ute efter det mer feta metal-ljudet en Mesa kan leverera.

Har du något annat tips annars? 🙂

Oj får du såna priser för dom så skulle nog jag också sälja, kollade runt lite mer och lyckades inte hitta en enda combo till salu, så de är nog mer sällsynta därav det högre priset än topparna. Ja är ju svårt att säga ljudmässigt, men gillar du mesa-ljudet mer så köp en mesa, är väl inte svårare än så =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå, den kommer jag ihåg men tror inte att det är så lätt att sälja!

Hittar du rätt person som samlar eller just söker denna så kan du få en del men då behövs en hel del tålamod eller tur!

är det nån som erbjuder dig ett byte mot en Rectifier så gör det. Som det nämdes är de inte så vanliga men eftertraktade och att de skulle vara överprisade vet jag inte men de är alldeles för dyra tycker jag!

Har hört gott om Peavey TripleX, specielt om den är Folksson moddat om man vill ha fet metalljud!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade den verkligen sålts för så mycket pengar på Ebay, eller var det bara någon som satt det som utropspris? En del sätter ju väldigt tokiga priser. När jag kollade pedalbord såg jag många Boss GT-8:or som var utsatt för runt 4000. Listpriset är förvisso något över 5000, men jag har ännu inte sett några affärer som tagit över 4500 (gav 4200 hos den lokala handlaren).

Annars tycker jag inte att det låter som en förstärkare att sälja sådär bara, skulle du ångra dig så kan det vara lurigt att få tag på en ny!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan nog lugnt lita på peavey eftersom dom näst intill dominerar marknaden för metal. Många av dom hårdare metalplattorna har förmdoligen en peavey 5150 nånstans bland spåren. Triple XXX och JSX är deras finaste och även dyraste stärkare. Väldrigt aggressiva och mer dist än någon nånsin kommer behöva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan nog lugnt lita på peavey eftersom dom näst intill dominerar marknaden för metal. Många av dom hårdare metalplattorna har förmdoligen en peavey 5150 nånstans bland spåren. Triple XXX och JSX är deras finaste och även dyraste stärkare. Väldrigt aggressiva och mer dist än någon nånsin kommer behöva.

Litar inte på någon som spelar med Dyyk! 😎

Men jag får åka in till någon musikaffär och lyssna. Synd bara att det inte finns musikaffärer som har 5150, 6505, tripleX, JSX, dual/triple rectifier eller någon roadking hemma samtidigt. Lite halvsvårt att komma ihåg ett ljud när man ska jämföra med dagar eller veckors mellanrum.

Det var just därför jag frågade er 😎 Men det kommer förmodligen många olika svar... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...