Jump to content
Annons

Delta 1010 lt, balanced out?


bubben

Recommended Posts

Ja. Min vän som sitter på cosmos studios i stockholm har ett par fostex pm-1or som jag har. Skillnaden är ljudkortet. Jag kör på ett delta 1010 lt och han på något mkt bättre vad det är vet jag inte. Men han får sjukt mkt bättre tryck i sina. När jag frågade om det bara var ljudkortet sa han typ nej nej det har att göra om du balanced out eller inte. Har delta 1010lt det? kan få fram trycket på något annat sätt, för det låter lite fattigt i mina efter att ha lyssnat på hans...🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja. Min vän som sitter på cosmos studios i stockholm har ett par fostex pm-1or som jag har. Skillnaden är ljudkortet. Jag kör på ett delta 1010 lt och han på något mkt bättre vad det är vet jag inte. Men han får sjukt mkt bättre tryck i sina. När jag frågade om det bara var ljudkortet sa han typ nej nej det har att göra om du balanced out eller inte. Har delta 1010lt det? kan få fram trycket på något annat sätt, för det låter lite fattigt i mina efter att ha lyssnat på hans...🙂

det har nog med största sannolikhet att göra med att han sitter i ett bättre rum rent akustikmässigt sätt. om du har balanserade utgångar har inget att göra med om du får "tryck" i högtalarna. balanserade anslutningar "kablar" är konstruerade för att eliminera störningar i signalerna.

men om du sitter i ett vanligt bostadsrum som inte är akustikreglerat så har du troligen boven i dramat där.

ett akustikmässigt korrekt rum är a och o för att det ska låta riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...