Jump to content
Annons

Install av Samplitude 9 skiter sig...


slaptap

Recommended Posts

Jepp, Samp9;an följde ju som bekant med sista numret av Studio men f@n om jag lyckas installera... 😉

Har mailat supporten idag men fĂ„r vĂ€l ge mig till tĂ„ls innan jag fĂ„r svar... 🙂

En stilla undran? Är det nĂ„gon annan som har haft bekymmer?.. 🙁

---------

EDIT: Officiell trÄd för aktivering av Samplitude 9 SE finns hÀr:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=45202

/Olsberg

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Jepp, Samp9;an följde ju som bekant med sista numret av Studio men f@n om jag lyckas installera... 😄

Har mailat supporten idag men fĂ„r vĂ€l ge mig till tĂ„ls innan jag fĂ„r svar... 🙁

En stilla undran? Är det nĂ„gon annan som har haft bekymmer?.. 😉

Jag hade problemet att det stod att min cd-key som jag fĂ„tt med pĂ„ skivan inte fungerade. Men jag hade skrivit in cd-key pĂ„ andra alternativet pĂ„ rutan som kommer upp dĂ„ man startar programmet. Man skulle tydligen gĂ„ pĂ„ "order bla bla bla..." och följa anvisningarna och dĂ„ funkade. Hoppas det var samma problem du hade och att du förstĂ„r vad jag menar 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hoppas det var samma problem du hade och att du förstĂ„r vad jag menar 😄

Jag Àr med men mitt problem Àr av annan art.

SĂ„ fort jag dubbelklickar pĂ„ exe-filen sĂ„ poppar ett felmeddelande upp om att en DLL-fil i "VINDÅVS/TEMP" fattas (fast dll-filen finns dĂ€r) samt att "en hĂ„rdvara som Ă€r ansluten till datorn inte fungerar korrekt"(?)!

Tack i alla fall... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

KAN det vara sÄ att du har problem med ditt ljudkort?

Nope. har inte fÄtt svar frÄn supporten Ànnu men misstÀnker att installationen krÀver ett fungerande nÀtverkskort, nÄgot jag förvisso har onboard men inaktiverat i BIOS. Att aktivera det hjÀlper inte mycket dÄ Win gnÀller över "oidentifierad hÄrdvara" dÄ jag har en minimal install av Win utan nÀtverk eller weblÀsare (m a o inga drivisar för nÀtverkskortet).

FĂ„r avvakta besked frĂ„n grabbarna pĂ„ Magix... 😕

edit: FortsÀttning följer i denna trÄd

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...