Jump to content
Annons

Spela synten via midi out inte usb!hjälp tack!


Liquid_6

Recommended Posts

Ok.Nu har jag pillat överallt tycker jag men inget löser sig.Jag vill ha midi från min virus ti till ljudkortet och inte köra den via usb då latencyn blir sämre.Jag får upp virus ti midi som alternativ vid sidan om virus ti synth som är usb i listan för in/out i cubase,men den enda jag fått att skicka midi är usb varianten.Har ett m-audio firewire audiophile om den infon nu behövs.Hur ska jag göra?

Redigerat av Liquid_6
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jag får upp m-audio fw ap midi men där händer det ju ingenting.

Det är den du ska välja, se till att du kopplat från ditt ljudkorts midi out till TI:ns midi in.

Sen kanske man måste ställa in i TI:n vilka kanaler den ska svara på.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag får upp m-audio fw ap midi men där händer det ju ingenting.

Det är den du ska välja, se till att du kopplat från ditt ljudkorts midi out till TI:ns midi in.

Sen kanske man måste ställa in i TI:n vilka kanaler den ska svara på.

Men det måste väl ändå vara tvärtom med kopplingen.Från virusens midi ut till ljudkortets midi in?eller är jag bara trött i huvet nu haha!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det måste väl ändå vara tvärtom med kopplingen.Från virusens midi ut till ljudkortets midi in?eller är jag bara trött i huvet nu haha!!

Ja, okej, sorry.

Koppla från TI:ns midi out till ljudkortets Midi in, sen väljer du ljudkortet som input i sequencern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det måste väl ändå vara tvärtom med kopplingen.Från virusens midi ut till ljudkortets midi in?eller är jag bara trött i huvet nu haha!!

Ja, okej, sorry.

Koppla från TI:ns midi out till ljudkortets Midi in, sen väljer du ljudkortet som input i sequencern.

Det är ju det mest logiska.Men ändå får jag ingen midisignal :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm,nu läser jag på en sida att midi inte funkar när man använder virus control?jag fattar nada.Det ska ju fungera som en vst och då ska jag väl kunna köra midit genom virusen itsället för usb.Eller måste jag koppla in en annan midiklav?nä nu e jag förvirrad 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm. säger jag oxå.. USB lär vara betydligt snabbare än gamla MIDI -protokollets långsamma 21 Khz eller vad det nu var.. Har du möjlighet att överföra MIDI via USB så välj det snarare än originalets 5 pinnars DIN kontakt.. 😉 Time changes!

http://en.wikipedia.org/wiki/MIDI

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Saken är den att virus ti,n när man använder den genom virus control har en ganska jobbig latency då man bara kan köra genom usb(inte usb 2.0) sladden som ti har.Man kan lösa detta genom att direktlyssna genom audioutgångarna för att slippa detta.Jag förstod inte detta först så därför frågade jag här.Detta var en liten miss från access sida men pga av ekonomiska skäl valde dom usb varianten över firewire eller usb 2.0.Det funkar iallafall kanon nu,lite mer omständigt men wtf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...