Jump to content
Annons

Resultat: Forumfestival #18 "Höstsonat - en studie i ångest"


Assar

Recommended Posts

Resultatet av omröstningen!

************************************

100 poäng

Låt 4 "Moon suite" av DivineCo

80 poäng

Låt 5 "Bergman" av Cykeln

40 poäng

Låt 2 "Classical autumn"av Carl Cadello

och

Låt 6 "Nothing is nothing" av Cliff

25 poäng

Låt 3 "Money"av Carl Cadello

20 poäng

Låt 1 "Autumn by the sea" av Carl Cadello

************************************

Grattis DivineCo som nu får äran att ordna nästa forumfestival!

Administrationen för Forumfestival #18 tackar härmed för sig

och hoppas att rösträkningen blev korrekt denna gång.

Over and ... out!

Redigerat av Assar
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Stort gratttis DivineCo till en suverän låt och 1:a plats!

och tack alla för sköna bidrag

Tack alla som lyssnat och röstat

Tack Ingmar för filmer och inspiration

Redigerat av Cykeln
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis DivieCo till segern! 🙂

Grattis Assar för en bra administrerad festival.

Grattis Assar som kan vara med i (och ytterligare höja nivån på) nästa festival.

Grattis Festivalen för att så många röstade.

Kul att Cykeln och Cliff har hittat hit. 🙂

Hur gör vi för att få fler att bli intresserade av att delta i nästa festival?

Redigerat av Carl Cadello
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör vi för att få fler att bli intresserade av att delta i nästa festival?

Låter festivalerna vila en stund, kanske?

Och sätter deadline ett par veckor efter nyår, så att alla hinner använda sina julklappar! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för gratulationer. Kul att det blev så pass många som röstade och deltog i denna festival.

Sisst jag var med kom det in två bidrag bara (jag blev sist)

Deltagandet är dock inte så stort som det var när jag först kom till detta forum och det är synd. Kanske är Assars ide om att låta festivalen vila en stund inte så tokig. Och att man tar nya tag lite längre fram och verkligen försöker involvera så många som möjligt.

Jag tänker dock inte smita ifrån att arrangera en ny festival om en ny festival är forumets villja.

Så vad vill ni andra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dax att dra igång en inför nästa festivaltråd. Där förslag på ämnen kan diskuteras så slipper de hamna här. Är det vinnarens uppgift eller?

Yes.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vinnare vill jag gärna att det blir nya festivaler och gärna någonting som angagerar många fler, helst som för men det var egentligen före min tid.

Jag tänker dock inte bästäma ett tema även om jag har två idéer. Den ena är att använda det som många kallar för surt och otajt för att göra något kreativt intressant snarare än bara något spexartat.

För mig är falska element och även det otajta en viktig del av musiken. ( men det är jag det, kan antagligen inte bättre)

Det andra är att det finns många här som gör både spänande och bra dansmusik. Hiphop och elektronisk dans kanske främst men det finns även ett antal överdjävliga musiker och artister här som är inom folktradition. Så min andra ide är Music that you can dance to som namnet på en gamal Sparkslåt.

Kan ju vara allt från Dead Can Dance till Piazzola och mycket mer än så. Eller som min stora mästare Paddy McAloon sa: "Every Music Worth it´s Salt is Good for Dancing"

Detta är mina förslag men jag ser helst att alla som bryr sig får en chans att styra festivalen dit dom vill så gärna får ni komma med andra förslag.

Sen är det en praktisk sak. Jag är inte bra på att anordna festivaler, har inte ens en hemsida att ladda ner låtarna ifrån. Så vem som vill får gärna ta över ansvaret. Skicka mig ett PM i så fall. Jag ska iof inte smita ifrån mitt ansvar och äran det faktiskt är att få anordna en ny festival men jag är övertygad om att det finns många som kan göra det mycket bättre än jag. Så den som känner sig manad får gärna ta över festivalansvaret.

Om ingen vill kommer jag att genomföra nästa festival men jag kommer att behöva all den hjälp jag kan få.

Så kom med ny förslag och ta gärna över för jag känner att för att få det inpact som detta behöver krävs det långt mer än det som jag kan åstadkomma själv.

En ny stor festival behövs, tills dess Allt Gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...