Jump to content
Annons

Trummaskin, Mjukvara.


brojd

Recommended Posts

Tänkte höra om det var någon som har någon aning om det finns något mer avancerat alternativ till Steinberg's "Groove Agent" där man kan ställa in tex. taktarter osv?

Ljuden är helt ointressanta eftersom de kommer från annat håll, det jag söker är helt enkelt en "virtual drummer" som har lite mer kött på benen och där man har lite större friheter än i Groove Agent. (tex. 5/4 och 7/8 takter.)

(Det vore bra om programmet hade en slags "learn" funktion där man kan redigera det komp som programmet genererar och sedan få den att spela som man sagt åt den utan att behöva gå in och redigera midi filen alltför mycket i efterhand, lite klipp och klistra är helt ok om man kan göra det i programmet.)

Någon som hört talas om ett sådant program?

Edit: Glömde tillägga att det bör finnas tillgängligt på PC.

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Inget som är exakt som du vill ha, men BFD från FXpansion är kanske ett alternativ?

Har provat det på musikaffären och tyckte det funkade riktigt bra, men det känns som om det är för dyrt att pynta upp en bit över 3000 spänn för bara för att komma åt "trummaskinen" när ljuden kommer gå via DFH Superior som inte är helt gratis det heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat flera lösningar NI har att erbjuda men ingen av dem har riktigt vad jag behöver.

I de fall det finns en trummis närvarande tar jag signalerna genom clavia's ddrum 4SE och triggar drumkit from hell.

Men vad f-n gör jag när det inte finns någon trummis närvarande och jag inte orkar/har tid att programmera trummor?

En samling med 40.000 midi filer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...