Zmolker Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Hallojsan! Jag och några grabbar har bestämt oss för att lira reggae i mornkväll. Men vad är reggae utan oljefat. Tyvärr så äger ingen av oss något oljefat, så vi letar nu efter ett oljefatsplugin. Känner ni till något smart sätt att skapa oljefatsljud på eller ett fint plugin så svara gärna! Jag är inte beredd att betala, utan det får vara gratisgrejer. Jag har nämligen ingen lust att lira reggae hela livet.. Om någon vet vad oljefat heter på engelska så underlättar det åxå! Tack så mkt på förhand! //Felix
cm0s Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Har ni testat att använda det som finns i general midi-banken? Eller låter det för sunkigt?
Zmolker Postat 31 oktober 2007 Trådstartare Postat 31 oktober 2007 Har ni testat att använda det som finns i general midi-banken? Eller låter det för sunkigt? Tack för snabbt svar.. Men jag hittar inga oljefat där, vilket nummer har dom?
cm0s Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Tack för snabbt svar.. Men jag hittar inga oljefat där, vilket nummer har dom? 115. Steel Drums Kallas även för Steelpan
Zmolker Postat 31 oktober 2007 Trådstartare Postat 31 oktober 2007 Tack för snabbt svar.. Men jag hittar inga oljefat där, vilket nummer har dom? 115. Steel Drums Kallas även för Steelpan Det lät helt okej. ! Tack så mkt 🙂 om ingen hittar ngt bättre så kör jag på det!
Assar Postat 31 oktober 2007 Postat 31 oktober 2007 Du kan ju alltid testa att googla på "steel drums" och "soundfont".
Baktakt Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 Häpp, Ge mig ett exempel på en reggaelåt med oljefat...jag kan faktiskt inte påminna mig om att jag hört nån än.... 🙂 Tjohopp! Hallojsan!Jag och några grabbar har bestämt oss för att lira reggae i mornkväll. Men vad är reggae utan oljefat. Tyvärr så äger ingen av oss något oljefat, så vi letar nu efter ett oljefatsplugin. Känner ni till något smart sätt att skapa oljefatsljud på eller ett fint plugin så svara gärna! Jag är inte beredd att betala, utan det får vara gratisgrejer. Jag har nämligen ingen lust att lira reggae hela livet.. Om någon vet vad oljefat heter på engelska så underlättar det åxå! Tack så mkt på förhand! //Felix
Linus Postat 1 november 2007 Postat 1 november 2007 (redigerat) Steel Drum Sample Set (EXS24, Giga, Halion, Kontakt/Kompakt, Reason, SampleTank, SF2/SFZ) Worra's Calypso Steel Drum (Giga) Tidigare tråd i ämnet Redigerat 1 november 2007 av Linus
Zmolker Postat 2 november 2007 Trådstartare Postat 2 november 2007 Tack för alla svar! Tyvärr så dissade vi oljefaten ändå under inspelningsperioden!
pompe Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Tack för alla svar! Tyvärr så dissade vi oljefaten ändå under inspelningsperioden! 😲 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.