Jump to content
Annons

Stratocaster eller Les Paul? (inspelning)


Martin

Recommended Posts

Annons
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Den här tråden var precis som när man känner att man har en nys på gång. Och sen när man nästan är framme att nysa...så försvinner den. Jag skulle gärna se den här tråden blomma upp i en enda stor les paul vs stratocaster disskution där det divideras fram och tillbaka om vilken som låter bäst och vad den stora skillnaden är. Jag med än så länge otränade öron hör inte nån jättestor skillnad på dom två. Nån som kan förklara den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hallin (oregistrerad)

Okej, jag säger då strata. Visst finns där ett köttigare humbuckeraktigt ljud, så det kan vara okonventionella pickuper på den, men jag lutar snarare åt att det ljudet kommer av förtärkaren/förstärkarpluggen/pedalen (det kan jag tyvärr inte pricka in så här på rak...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan om hur lika de kan låta känns mindre intressant än frågan om hur olika de faktiskt kan låta. Den senare känns mer användbar än ytterligare en religionsstrid ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan om hur lika de kan låta känns mindre intressant än frågan om hur olika de faktiskt kan låta. Den senare känns mer användbar än ytterligare en religionsstrid ...

Ja, där har du ju en point :rolleyes: ..och trots det så vore det ju kul om trådskaparen kom med facit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...