Jump to content
Annons

PT 7.3 gillar inte mina plug-ins


krillepille

Recommended Posts

Efter uppdateringen till 7.3.1 har jag lite bekymmer som jag skulle vilja ha hjälp och tips med..

Jag har problem med att köra pluggar i Pro Tools. Har provat 3 olika versioner av Waves Diamond bundle (en gammal, 5.0 och 5.2) Med version 5.0 fick jag felmeddelandet "9073 DAE is having trouble keeping up. Your disk may be too slow or too fragmented" fast bara när jag använde vissa pluggar.

Jag kunde till exempel spela in och spela upp 32 audio spår med en c1 kompressor och någon annan random plugg på varje spår! men försökte jag använda en endaste R-Verb så kraschade det och jag kunde få ovannämda felmeddelande. (R-verbet tog nästan allt av CPU´n medans 32 proceserade audio spår inte ens upptog halva stapeln... )

Med version 5.2 vill datorn inte launcha PT alls. Han hinner läsa in allt fram till MIDI Setup sen stängs Pro Tools av.

Ibland (vilket är väldigt typiskt) och inte alltid, är pluggarna tomma. Exempelvis Waves (5.0) eller Guitar rigg 1 öppnas men det är bara en tom ruta och man ser inta parametrarna. Eller så får jag ett "Acess vioalation accured", följt på att PT Måste stängas ner.

Summasumarium är att Pro Tools inte verkar gilla några pluggar alls förutom de som följer med programmet. Jag har letat på forum men inte hittat någon som verkar ha samma problem som mig.

Jag har uppgraderat från PT 6.4 till 7.3. Köpt mer ram-minne. Rensat och omformaterat datorn. Både Windows och PT är lagliga versioner!

CPU P4 3.0 Prescott

Samsung 80GB S-ATA 7200 rpm

Maxtor 200GB S-ATA 7200 rpm

1.5 GB ram

Windows xp pro, service pack 2

(Jag är osäker på vad jag har för chipset, men det funkade med 6.4 så då borde det ju inte strula med 7.3?!)

M-Box (firmware version 20. Version 22 behövdes bara om man upplevde "Random White Noise Bursts When Using Mbox" annars gjorde man bäst i att låta bli.)

Pro Tools 7.3.1 cs10

Jag har följt "Getting started guide" till punkt och pricka. Och dammsugit Digidesigns hemsida efter bot.

Hoppas jag inte var för luddig i min beskrivning utav problemen. Och jag är sjukt tacksam för alla tips!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är nog lite kinkigt vilken version av waves-paketen du har, alla är inte kompatibla med PT 7.3. Finner du ingen info om det på PT's hemsida så kolla in www.waves.com , där finns även lite updates man kan tanka hem...

... men du har väl köpt dina waves-pluggar va? Crackat vill inte veta av 😉

haha, nejmen jag vet att folk som kört sånt inte kunnat göra detta i senare versioner av PT...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta mig tusan!! och kors i taket!

Jag kan gissa att fler än mig borde ha stött på liknande problem!?, med sina Waves pluggar.Tydligen om man har ett europeiskt operativsystem så måste man ändra följande:

1. Go to: Start Menu > Settings > Control Panel.

2. Select Regional and Language Options.

3. Click on the Customize icon.

4. Make the following changes:

Decimal symbol: . (dot)

Digit grouping symbol: , (comma)

List separator: , (comma)

Negative number format: -1.1

Hoppas fler har nytta av detta!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Ta mig tusan!! och kors i taket!

Jag kan gissa att fler än mig borde ha stött på liknande problem!?, med sina Waves pluggar.Tydligen om man har ett europeiskt operativsystem så måste man ändra följande:

1. Go to: Start Menu > Settings > Control Panel.

2. Select Regional and Language Options.

3. Click on the Customize icon.

4. Make the following changes:

Decimal symbol: . (dot)

Digit grouping symbol: , (comma)

List separator: , (comma)

Negative number format: -1.1

Hoppas fler har nytta av detta!!

fick du dina waves pluggar att funka när du gjorde detta? har samma problem så det hade varit kul om det funkar 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...