BoGabrielNurmi Postat 13 oktober 2007 Postat 13 oktober 2007 (redigerat) Tänkte höra om någon har en smart lösning på hur (om) man mixar ner X antal spår (audio/vsti etc.) utan att behöva göra det manuellt med varje enskild kanal? Är detta möjligt i Nuendo 2.0? Redigerat 13 oktober 2007 av BoboMusik
Anders F Postat 13 oktober 2007 Postat 13 oktober 2007 Tänkte höra om någon har en smart lösning på hur (om) man mixar ner X antal spår (audio/vsti etc.) utan att behöva göra det manuellt med varje enskild kanal? Är detta möjligt i Nuendo 2.0? Jag vet inte hur just Nuendo fungerar. Men ett sätt är att du gör lika många tomma spår som du du har spår med inspelningar på, alltså de du vill göra mixdown på. Sedan skickar du dessa inspelade spår med en send till ett tomt audiospår och döper det till det du vill filen skall heta. Exempelvis så säger vi att du har åtta kanaler med trummor som du vill göra mixdown på. Då gör du åtta tomma kanaler. Skicka sedan kanal 1 till kanal 9 med en send. kanal 2 till kanal 10 osv. Tryck sedan rec på kanal 9-16 så har du hjort en mixdown på de åtta kanalerna. Om du däremot vill göra om samplerate osv så vet inte jag om nått annat sätt än att ta en kanal i taget. //Anders
BoGabrielNurmi Postat 13 oktober 2007 Trådstartare Postat 13 oktober 2007 Tänkte höra om någon har en smart lösning på hur (om) man mixar ner X antal spår (audio/vsti etc.) utan att behöva göra det manuellt med varje enskild kanal? Är detta möjligt i Nuendo 2.0? Jag vet inte hur just Nuendo fungerar. Men ett sätt är att du gör lika många tomma spår som du du har spår med inspelningar på, alltså de du vill göra mixdown på. Sedan skickar du dessa inspelade spår med en send till ett tomt audiospår och döper det till det du vill filen skall heta. Exempelvis så säger vi att du har åtta kanaler med trummor som du vill göra mixdown på. Då gör du åtta tomma kanaler. Skicka sedan kanal 1 till kanal 9 med en send. kanal 2 till kanal 10 osv. Tryck sedan rec på kanal 9-16 så har du hjort en mixdown på de åtta kanalerna. Om du däremot vill göra om samplerate osv så vet inte jag om nått annat sätt än att ta en kanal i taget. //Anders Tack för svar! Låter inte som det jag initiellt var ute efter, men jag gillar tanken! Kan faktiskt vara en väldigt smidig lösning! Tackar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.