Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest Burnin Sven
Posted

Sanlöst bra musik helt enkelt och låter bra som fan oxå.

http://miush.com/songs

Förmodligen den bästa helt enkelt leker obehindrat med en mängd musikstilar, crazy inslag, häftiga beats, experimentellt, World, folkmusik, alternative, häftiga ljudlandskap, Lyssna på Russians tex. inte den bästa men jävla häftig.

Göran

Annons
Guest Burnin Sven
Posted

Riktigt jävla bra eller hur?

Posted

Rain Man fantastiskt vemodigt en syntetisk (nåja hårt processad iaf) stämma har nog aldrig låtit så självklar. En enkel liten melodi men outsägligt stor musik.

Guest Burnin Sven
Posted

Ja mannen är riktigt sjukt bra det måste man hålla med om även om man inte gilllar musikstilen om man nu kan kalla det det. Han gjorde två olika bakgrunder till en visa som jag har gjort och det blev häftigt kan man lugnt säga. Finns på min Sound Click.

Göran

Guest Burnin Sven
Posted
Stolpigt och livlöst tycker jag.

Du måste skoja eller så kommer du från en helt annan planet det var det värsta jag har hört, ladda upp en länk du då på nåt som enligt dig inte är stolpigt och livlöst. Hallå är det nån hemma överhuvudtaget, det är helt ok om man inte gillar för smaken är som baken men i ditt fall så tror jag kanske att ytterligare inlägg om vad som är bra musik eller ej inte har nån större relevans.

Posted

blouis får naturligtvis tycka vad han vill. Det säger mer om honom än om musiken och jag menar detta inte på ett negativt sätt.

Det enda det säger är att blouis inte gillar detta och att hans motagare inte är inställd på samma våglängd helt enkelt.

För övrigt säger aldrig normativa utalanden någonting om musiken däremot en hel del om recensenten.

Musiken är en konstform i sig orden en annan.

Kul i alla fall att inte alla tycker likadant. Själv älskar jag detta men jag hatar det mesta av vad blues och tradrock heter. Jag är ändå övertygad om dessa stilars kvaliteer även om just jag är för inskränkt att se dom hel enkelt.

Posted

Du måste skoja eller så kommer du från en helt annan planet det var det värsta jag har hört, ladda upp en länk du då på nåt som enligt dig inte är stolpigt och livlöst. Hallå är det nån hemma överhuvudtaget, det är helt ok om man inte gillar för smaken är som baken men i ditt fall så tror jag kanske att ytterligare inlägg om vad som är bra musik eller ej inte har nån större relevans.

🙂 Du är ju helt otrolig... Underhållning!

Men jag postar gärna en länk till en musik som jag tycker är livfull (helt subjektivt då! 😉) , trots att den är loopbaserad.

http://www.youtube.com/watch?v=pSIbfzK2spg

Posted

Där ser man är ändå lite förvånad. Om du gillar Imogen Heap så gillar du säkert Frou Frou hennes sammarbete med Guy Sigsworth. Även om det inte är samma sak som Miush så tycker jag att dom ibland har liknande referensramar. Har du verkligen provat att lyssna på alla spåren på hans sida?

Tycker förövrigt om både Frou Frou och Imogen Heap och ser inte på något sätt att Miush skulle vara på kolisionskurs med detta.

Hade du sagt något sunkit bluesband hade jag hajat men inte nu. Smaken är som etc etc...

Guest Burnin Sven
Posted
blouis får naturligtvis tycka vad han vill. Det säger mer om honom än om musiken och jag menar detta inte på ett negativt sätt.

Det enda det säger är att blouis inte gillar detta och att hans motagare inte är inställd på samma våglängd helt enkelt.

För övrigt säger aldrig normativa utalanden någonting om musiken däremot en hel del om recensenten.

Musiken är en konstform i sig orden en annan.

Kul i alla fall att inte alla tycker likadant. Själv älskar jag detta men jag hatar det mesta av vad blues och tradrock heter. Jag är ändå övertygad om dessa stilars kvaliteer även om just jag är för inskränkt att se dom hel enkelt.

Ja kort sagt så e det, jag gillar inte jazz och classik musik nåt vidare men det är bara min smak som kanske inte är nåt vidare men att säga att musiken i sig är kass har nog inget med verkligheten att göra.

Posted
Där ser man är ändå lite förvånad. Om du gillar Imogen Heap så gillar du säkert Frou Frou hennes sammarbete med Guy Sigsworth. Även om det inte är samma sak som Miush så tycker jag att dom ibland har liknande referensramar. Har du verkligen provat att lyssna på alla spåren på hans sida?

Tycker förövrigt om både Frou Frou och Imogen Heap och ser inte på något sätt att Miush skulle vara på kolisionskurs med detta.

Hade du sagt något sunkit bluesband hade jag hajat men inte nu. Smaken är som etc etc...

Vad är det här nu Divine? Det finns dom som gillar blues ex.vis jag,samt halva USA.Det är ju deras folkmusik tillsammans med countryn.Det krävs livs erfarenhet för att lira sånt,förmodligen så är du för ung för att förstå.Några brustna kärlekar och lite motlut i livet,så kommer du att förstå och känna blues.

Är verkligen den egna musik smaken så inskränkt att det inte finns plats för andra musik stilar?

Här ryms det massor,rap,electronic,jazz klassiskt,folkmusik i alla dess former,blues,hårdrock,reggae..

Musik är ju en viktig del av livet,verktyget som själen behöver för att andas..Det gäller alla former av musik,det betyder lika mycket för dom som lirar i sin genre,som det betyder för dig som lirar i din.

"Sunki(g)t bluesband"...Kan du utveckla den frasen lite så att vi förstår hur du menar.

Mvh

Micael

Guest Burnin Sven
Posted

😛 Du är ju helt otrolig... Underhållning!

Men jag postar gärna en länk till en musik som jag tycker är livfull (helt subjektivt då! 🙂) , trots att den är loopbaserad.

http://www.youtube.com/watch?v=pSIbfzK2spg

Ja helt ok musik lite skoj att se oxå men inte mer livfullt på nåt sätt stolpigt blir det här ju oxå i så fall iom. att tempot blir statiskt och gjutet i sten pga. loopmaskinerna så det blir till att räkna rätt. Varför människan inte tar in lite polare på stämmor och handtrummor (eller handklapp om det nödvändigtvis måste vara det) så det går att mecka med rytmiken är för mig ett mysterium. Det här känns hårdrepat i allra högsta grad och det går det nog åt jag tror inte att det i själva verket finns speciellt stort utrymme för improvisation även om man får ett intryck av att det är lekfullt och improviserat. Men jävla häftigt var det helt klart tack för länken men jag fattar nog fortfarande inte riktigt hur du motiverar ditt intryck av musiken i min länk. I min värld på en skala till 10 så kommer den här bruden lite över 6 mr. shkirman ligger en god bit över 9. Så jag vidhåller nog att det är dax att vidga vyerna lite 🙂 .

Göran

Posted

Fattar inte poängen med ryssen alls faktiskt.

Nån sorts halvtam world/newage baseat på välpolerade loopar. Det gjordes ju till och med bättre av Enyas producen(er?) på 90-talet. Hans mer experimentiella utsvävningar saknar både pondus och substans som jag ser det. Menmen, gillar man så gillar man och då är det ju bara att vara glad.

gäsp

Posted (edited)

Tja, smaken är väl olika... Lyssnade på Siberia och lite på de två följande. Jag tycker det låter jättehäftigt men ställer mig lite tvivlande till de mest bombastiska partierna som rycker sönder det mer finstämda i Siberia men kvinnokören är fantastisk. Låter mest som filmmusik i mina öron. Flygbilder över ett stup i Irkutzk när kören och pukorna drar igång skulle kunna vara hur häftigt som helst och då får det gärna vara bombastiskt. Tack för tipset! Återvänder gärna till detta.

MEN kom igen med lite schysst musik själv nu McSven! 🙁

Edited by equality
Posted

Otroligt. 🙁 En bra inspirationskälla. Visst har man lyssnat på en del newage och sånt tidigare men då lyssna man på det för att det var lungt och skönt, det här är lite tyngre med lite elektroniska influenser som ger en helt ny vändning på det hela som man lättare kan använda i flertalet musikstilar.

Mycket filminspirerat låter det som.

Ang. Imogen så är den enda låten jag tidigare hört 'Hide and Seek' som säkert inspirerar många till hur man kan göra musik med begränsade tillgångar. 🙂

Imogen Heap - Hide and seek:

Guest Burnin Sven
Posted
Fattar inte poängen med ryssen alls faktiskt.

Nån sorts halvtam world/newage baseat på välpolerade loopar. Det gjordes ju till och med bättre av Enyas producen(er?) på 90-talet. Hans mer experimentiella utsvävningar saknar både pondus och substans som jag ser det. Menmen, gillar man så gillar man och då är det ju bara att vara glad.

gäsp

Nja du jag säger då de man blir lite full i skratt.