Daviiid Postat 6 oktober 2007 Postat 6 oktober 2007 Tjoo..Jag har ett problem med Cubaser SX 3. Varje gÄng jag försöker starta det kommer fönstret dÀr alla olika delar av programmet "laddas" upp, precis som det skall. Men nÀr texten nere pÄ detta fönster visar MIDI Device Manager kommer ett ett felmeddelande upp och det gÄr inte att starta Cubase. Har testat att installera om SX 3 men detta har inte hjÀlp. FörstÄr att det kan vara svÄrt att svara pÄ vad problemet kan bero pÄ, men finns det ngn MIDI-instÀllning eller ngn bugg eller sÄ som kan göra att Cubase inte vill starta? Om det kan vara till nÄgon hjÀlp har jag ett E-MU 1820 ljudkort. NÄgon som har ett förslag pÄ hur jag skall gÄ tillvÀga? Daviiid
Daviiid Postat 6 oktober 2007 TrÄdstartare Postat 6 oktober 2007 Berra - Ja, det utgÄr jag ifrÄn att den gör. har ju ominstallerat och dÀrmed bÄde tagit ut och satt i den flera gÄnger innan jag testat..men ska kolla upp det ÀndÄ..kanske kan sitta i fel ingÄng, men tvivlar pÄ det eftersom programmet bara slutade att fungera helt plötsligt Majken - 3.0.0 nu nÀr jag installerat om..det var 3.0.2 har jag för mig nÀr SX "crashade".
Assar Postat 6 oktober 2007 Postat 6 oktober 2007 HÀnder det nÀr du startar med ett projekt eller med programmet "tomt"? Om det Àr nÀr du startar med ett projekt: Prova att göra VSTPlugins-mappen 'osynlig' för Cubase genom att döpa om den, t ex till "VSTPluginsX". Kolla sen om du kan starta Cubase. Om du dÄ öppnar ett projekt sÄ kommer du fÄ upp en lista pÄ pluggar som saknas, men strunta i den. Kolla bara om Cubase startar. I sÄ fall Àr det nÄn plugg du anvÀnder som hÀnger programmet.
Daviiid Postat 11 oktober 2007 TrĂ„dstartare Postat 11 oktober 2007 (redigerat) Assar - Har testat det och det fungerar inte Ă€ndĂ„..börjar bli jĂ€kligt frustrerande đ Problemet uppstĂ„r nĂ€r jag startar SX tomt.. alltsĂ„ jag kan inte pĂ„ ngt sĂ€tt komma in i programmet. Finns det ngt annat jag kan testa? antar att en formatering skulle hjĂ€lpa, men vet inte om jag Ă€r tillrĂ€ckligt kunnig för att fĂ„ allt att fungera igen. Redigerat 11 oktober 2007 av Daviiid
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.